jani Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 var på vei fra dama får jg skulle på jobb så plutselig stoppet bilen min.. fikk tauet den hjem og lot den stå i 1 dag så ut å ptøve å starte den igjen,det gikk fint.så da tok jg en tur med den,men etter en stud så skjedde det samme igjen. men denna gangen lott jg den stå i 3 dager.så startet jg den igjen og da gikk den i par dager.. men nå skjedde det igjen.. denna gangen stå jg stille og hørte på musikk.. tok lyden litt høyere så så jg lysa i dashborde startet å blinke og bilen fuska,så stoppa den..lot den stå litt så prøvde jg..fikk start men så dæva den av igjen:( skjønner faen ikke hva det kan være.. foresten er det en 325ia jg har.. trenger hjelp azz.. noen som har noen tips?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild G. Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 kanskje du har noe kødd med ladinga, børstene på dynamoen som har tatt kveld? kan vel også vere noe så enkelt som dårlig kontakt på batteripolene eller jordstroppen. greit å begynne med å feilsøke på det enkleste. har vert borti å feilsøkt på en bil som startet bare av og til, og stoppet når den fannt det for godt. da var det dårlig kontakt i jordstrappen mellom batteriet og chassiet.(fannt ut etter en god times feilsøking ) kjedelig å måtte drive å slepe iom at det er en ia.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arimanni Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Var det første eg og tenkte på Arild G. Dynamoen eller batteriet som er byrja å ta kvelden. Berre å finne fram multimeteret og pilsen da Link to comment Share on other sites More sharing options...
jani Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 ja,kan hende det jg har ikke peil...noen som trodde at det kan være jordings feil.. men jg har strøm.. den starter å går noen ganger men så stopper den med en gang nesten Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxmix Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 sjekk startmotoren og dynamoen din Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 slakk viftereim kanskje ? Sleten dynamo ? Begynn med disse to. Da burde batteri lampen på dashbordet lyse rødt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Roger- Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Når den ikke starter, er alt annet dødt og da? (Tenker på lys osv) Jeg hadde et sånt problem med en e30 en gang og da var det jordingsfeil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jani Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 jg var å prøvde den i dag..fikk start men nei da.. stoppa igjen..GRRR!!! fuck azz.. thx for tipsa:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bizzy Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Hadde samme feil med min 325ia e30, da var det hjernen som holdt på og ta kvelden. ikke billig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TBG.E30 Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Høres veldig ut som at det kan være jordningskabel mellom batteriet og karrosseriet som er løs eller fra karroseriet til motoren. Disse er jo skrudd, så det er bare å kjenne om de har løsnet litt i boltene og kan da bryte strømmen til tider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jani Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 Rona: alt sånt funker.. men når den stoppa siste gange etter jg hadde kjørt med den,starte alt av lys å blinke Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Roger- Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Hmm... Det var merkelig! Da vet jeg ikke Tror jeg hadde kjørt den inn på et verksted og kjørt en diagnosetest! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jani Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Rona: tenkte jg skulle det.. la de gå over hele bilen..får det skjedde etter jg kjørte i snø kanten.. tok fangeren:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts