Mack10 Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Hei!! Jeg var innom et verksted for en stund siden og bytter klosser. Da sa de at de fjørene som jeg har stående på ikke var rett strl eller noe sånt slik at når bilen kjørte brukte den bare toppen av fjøren og ikke hele fjøren som den bør. Fjørene som står på senker bilen 30-40 tror jeg. Og det er m3 dempere bak og gassdempere foran. Har også originalfjørene til disse demperene men de senker 40-60 og da blir bilen så veldig lav at jeg ikke kan kjøre over fartsdumper. Har nå tenkt og kjøpe meg 18" felger. Kjører på 17" 215/45 eller 40.. Husker ikke helt.. Men når jeg får på 18", kommer bilen da til og bli merkverdig hevet eller?? Hadde det evt gått ann og kjøpt sånne klosser som hever og senker og justert det derifra?? Takker for svar!! Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 Noen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[space] Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Bilen blir jo ikke hevet av større felger, om det var det du tenkte på. rullediameteren er jo fortsatt den samme. På den annen side kommer gleppa mellom dekk og skjerm bedre frem med større felger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Blir den ikke?? Eg byttet om fra 16" til 17" i går og eg må si eg merket ganske så stor forskjell på høyden foran.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW324TDa Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Det kommer jo an på profil/bredde på gummi og slikt og det da. Man kan få både høyere og lavere bil av å gå fra 16" til 17" avhengig av hvilke dekk som sitter på hjulsettene..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 kjøpa deg justerbart:) men har du til coupe dei 60/40 sette ditt? eg har nettopp montert 20" på min.. den vart ein del høyere.... 225*30*20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts