Gå til innhold

E28 delebil til E12?


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Er det mye deler som passer over?

Regner med at E28 er bygd på E12, men kan aldri være helt sikker.

Tenkte å ta 2.5 litern i E28'n. E12'n har 1.8l.

Takker for alle svar og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer litt an på hvilken årsmodell e12 det er snakk om. Er det en 80-81, er alt mellom a og c stolpe helt likt (bortsett fra selve c-stolpen). Alt i gulvet er også likt.

På e12 77-81 er dørene like (ikke listene). Alt av glass er det samme.

Dashbord, dørtrekk, seter osv fra e28 går også inn i e12. (i afrika produserte dem e12 fram til -85, men med e28 interiør)

Motorer og gir går over, men ikke noe fra understellet.

Ettersom du har 4'er og vil ha 6'er, så må du bytte hele brua under (forstilling) for å få andre motorfester. Evt lage og sveise nye selv. (jeg har liggendes hvis interesse)

Har du en e12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis kjøpte en 1978 518, som skal være prosjekt når e21'n min er ferdig. Det er rusthull under frontrutepakningen og på ene døra. Motoren sviver utrolig ujevnt og alt sånn. Tenkte å ta instrumenter fra E28 hvis de passer, sammen med motoren.

Fin side du hadde forresten!

Hva mer trenger jeg?

Tror du det er lett å få ombygningspapirer fra BMW?

Lurte på 528i understell, så har vi litt å gå på ang. hk og sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke bare instrumentene fra e28 vet jeg ikke hvordan blir. Er usikker på om e28 instrumentene passer i e12-huset. Hele instrumenthuset kan uansett ikke byttes.

Papirer fra BMW får du ikke. De gir ikke ut papirer av noe slag lenger når det gjelder ombygging. Samle det du trenger av iformasjon og gå til biltilsynet med dette, dersom du ønsker det godkjent.

e12 525 har skiver bak (samme understell som e12 528i etter 77), og det er vel det som må til for at bilen skal bli i stand til bli godkjent. Om det blir godkjent er en annen sak. Jeg har ombyggingspapirer for e12, men disse sprer jeg ikke rundt meg til hvermann (håper du forstår), men jeg kan hjelpe til så langt det lar seg gjøre.

Har også understell fra 528i til overs, som jeg VURDERER å kvitte meg med. Det er vanskelig å få tak i deler, og dermed vanskelig å kvitte seg med deg.

Håper du får litt giv og setter i gang med et e12 prosjekt. Det er ikke så mange av dem, og enda færre som vil bevare dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...