e.30.turbo Skrevet April 14, 2006 Share Skrevet April 14, 2006 hei,lure på en ting angående m20 motor med turbo..fikk hør i dag at man må ha tennigsforsyver før å få bedre effekt??stemmer d??en som også sa at bluggen under innsugen kunne takes av for att dette skulle funke??eventuelt va anbefales??på forhånd takk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 14, 2006 Share Skrevet April 14, 2006 Bedre effekt er en bivirkning med tennings forskyver,den senker tenning ved turtall for å motvirke tenningsbank,og man kan deretter ha mer ladetrykk=hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet April 14, 2006 Share Skrevet April 14, 2006 Hvis det er røret som går fra undersiden av innsuget og ned i blokka du tenker på, så skal du bare la det stå. Mange tror at man får overtrykk der når man monterer turbo, men det er KUN veivhusventilasjon. Noen tror også det er hovedoljereturen fra topp til blokk, men oljereturkanalene ligger på venstre side av blokka og kan tydelig ses fra utsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 14, 2006 Share Skrevet April 14, 2006 Men napp av slangen til toppdeksel og blend slangen med noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygaard Skrevet April 15, 2006 Share Skrevet April 15, 2006 Hvis det er røret som går fra undersiden av innsuget og ned i blokka du tenker på, så skal du bare la det stå. Mange tror at man får overtrykk der når man monterer turbo, men det er KUN veivhusventilasjon. Noen tror også det er hovedoljereturen fra topp til blokk, men oljereturkanalene ligger på venstre side av blokka og kan tydelig ses fra utsiden. er snakk om en sensor som ligger unner spjellhuset.. er en plugg ting der;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 15, 2006 Share Skrevet April 15, 2006 Det er TPS. Den kan stå. Med data sprut som kun bruker map sensor er den overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 regner med det var du som ringte meg her om dagen, men ser propan og stian har svart deg på spørsmålene dine. Som sagt kan du øke ladetrykket ved bruk av tenningsforskyver og dra ut mer effekt. Men alt er relativt (les: så lenge resten av motoren tåler belastningen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå