Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,lure på en ting angående m20 motor med turbo..fikk hør i dag at man må ha tennigsforsyver før å få bedre effekt??stemmer d??en som også sa at bluggen under innsugen kunne takes av for att dette skulle funke??eventuelt va anbefales??på forhånd takk..

Skrevet

Bedre effekt er en bivirkning med tennings forskyver,den senker tenning ved turtall for å motvirke tenningsbank,og man kan deretter ha mer ladetrykk=hk.

Skrevet

Hvis det er røret som går fra undersiden av innsuget og ned i blokka du tenker på, så skal du bare la det stå. Mange tror at man får overtrykk der når man monterer turbo, men det er KUN veivhusventilasjon. Noen tror også det er hovedoljereturen fra topp til blokk, men oljereturkanalene ligger på venstre side av blokka og kan tydelig ses fra utsiden.

Skrevet
Hvis det er røret som går fra undersiden av innsuget og ned i blokka du tenker på, så skal du bare la det stå. Mange tror at man får overtrykk der når man monterer turbo, men det er KUN veivhusventilasjon. Noen tror også det er hovedoljereturen fra topp til blokk, men oljereturkanalene ligger på venstre side av blokka og kan tydelig ses fra utsiden.
er snakk om en sensor som ligger unner spjellhuset.. er en plugg ting der;D
Skrevet

regner med det var du som ringte meg her om dagen, men ser propan og stian har svart deg på spørsmålene dine. Som sagt kan du øke ladetrykket ved bruk av tenningsforskyver og dra ut mer effekt. Men alt er relativt (les: så lenge resten av motoren tåler belastningen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...