mhane Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Har nettopp skiftet bremseklosser foran. De var det ikke mye igjen av. Etter å ha satt på nye så lyser fremdeles lampen for slitte bremseklosser + at det står i kjørecomputeren at jeg må sjekke klossene. Det er nesten nye klosser bak. Må man skifte sensor samtidig som man skifter klosser? Skjønner ikke helt hvordan denne senoren virker, men på meg virker det som om at når klossen først har blitt så slitt at sensoren "løser ut" så må man ha ny sensor... eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Ja,man skal bytte sensor. Kjøp ny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersen Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Du må kjøpe ny sensor ja. Koster en hundringsca (iallefall til e36). Er plug&play, ganske enkelt å skifte. På min e36 er det en sensor venstre foran og en høyre bak, vet ikke åssen det er på din. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Hvis du lurer på hvordan den funker så er det slik: når klossen blir slitt går sensoren til gods vet at metallet på sensoren ligger innat bremsesskiva. Da lyser lampa i dashbordet Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW316 Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Hvis du på et eller annet vis har fått brudd på kabelen til sensoren, vil du ha konstant lys for bremse belegget... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhane Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Får kjøpe en ny sensor da. Satser på at jeg greier å bytte den uten å måtte skru av kalipelen igjen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilronan Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Får kjøpe en ny sensor da. Satser på at jeg greier å bytte den uten å måtte skru av kalipelen igjen.... Du må nok ha av caliperen igjen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Nei det må han ikke tror jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilronan Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Nei det må han ikke tror jeg. Nei, det er mulig du har rett. Sikkert mulig å få den inn uten å demontere. Bare litt kronglete. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhane Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Satser på å slå ut to "kiler", fjerne en metallfjær og dermed unngå å ta av caliperen. Men dere kan jo vedde dere imellom så kan jeg gi tilbakemelding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan e34 Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Har akkurat montert sensor med kalipperen på. Kan ikke skjønne annet enn at det skal gå an å demontere den med en nebbtang når kaliperne er montert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frodekrs Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Jeg byttet den føleren på min e36 mens calipterane sto på. tok bare av hjule. det var ingen problem. men med meg slutta ikke lyse å lyse før jeg kopla av + fra batterie. da sløkna det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frodekrs Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Jeg byttet den føleren på min e36 mens calipterane sto på. tok bare av hjule. det var ingen problem. men med meg slutta ikke lyse å lyse før jeg kopla av + fra batterie. da sløkna det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersen Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Jeg byttet den føleren på min e36 mens calipterane sto på. tok bare av hjule. det var ingen problem. men med meg slutta ikke lyse å lyse før jeg kopla av + fra batterie. da sløkna det. Hos meg slukte lampa etter et minutt ca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts