Gå til innhold

hvilken topppakning og bolter?m20


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

hadde akkurat fått bilen på veien og prøvekjørt den for første gang med manuell kasse, alt i den forbindelse funket bra. MORRO var det og :) (meget kontant og fin på clutchen med forsterket 618 trykkplate).

parkerte bilen og etter to dager gikk eg for å peile oljen osv.var OK da! startet opp, stoppet for så å peile igjenn. mye vann i oljen! olje lekk mellom blokk og topp?? og eksos ut oljepåfyllingslokket! :cry:

den fikk nok en alvorlig knekk da eg mistet alt kjølevannet! tok komp test tidligere, var 100% da..

planen min er..av med topp, den demonteres, sendes til sjekk\planing evt porting? montere det sammen med ny mls toppakn i samme tykkelse.og arp bolter! disse boltene er jo rimelig dyre. må jo gå ann å få tak i bolter med samme spec bare fra en annen leverandør feks?

regner med det er PPF som er plassen å handle pakning og div annet knask?

er btw en fabrikk ny b20 topp, racing ventiler, andre fjører og løftere. gått ca 6000km med 1bars trykk og org pakn mener eg forrige eier sa det var :shock: dette har jo faktisk fungert til eg varmkjørte den!

dere som har vert i gamet en stund har nok noen innspill her vil eg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikkje fått av toppen enda..jobber i påsken.. forrige eier sa det var bmw pakning som sko tole noe mer? hørtes rart ut for min del. mener motoren var sammensatt på et bmw verksted\forhandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type bolter er det da?

Har toppen eller pakningen gått,har du varmkjørt mye?

Jeg vill byttet pakning først og satt i 12/9 bolter. dra til med 9,5 kg så sitter toppen.

har som sagt ikke demontert noe enda.. men er nok standard bolter..er vel 12\9 bolter orginalt eller?

eg var uheldig og mistet alt kjølevannet på laveste punkt i en slange, dermed merket eg det ikkje før eg stoppet.hadde jevn fart, så hverken damp eller noe annet før eg stoppa.! så toppen har vert varm ja!!fikset dette, fikk bilen hjem, tok komp test osv..var ok da, men røyk bått i starten.

er jo usikker på hva som har gått enda..håper i det lengste på blåst pakning men mistenker toppen har gitt seg...

er litt tilhenger av å sette i nytt\bedre når først enn har det oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet ikke om blokka er o-ringa heller da?

Om den er o-ringa og du vil slenge på mls-pakning så må du ta ut ringene i hvertfall, men jeg ville bare satt på en ny Elring +0,3mm pakning(så lenge blokka er o-ringa vel og merke).

Hvordan mista du alt kjølevannet egentlig? Har du slurva, satt på morkne gamle slanger eller hatt gnissing? Glemt å stramme ein slangeklemme kanskje? Da har du i hvertfall fått bekrefta at det er veldig viktig at alt er på stell! :wink:

Brødrene Kilander har pinnbolter med muttre for SEK 1848,-/sats

www.kilander-racing.se

/Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet ikke om blokka er o-ringa heller da?

Om den er o-ringa og du vil slenge på mls-pakning så må du ta ut ringene i hvertfall, men jeg ville bare satt på en ny Elring +0,3mm pakning(så lenge blokka er o-ringa vel og merke).

Hvordan mista du alt kjølevannet egentlig? Har du slurva, satt på morkne gamle slanger eller hatt gnissing? Glemt å stramme ein slangeklemme kanskje? Da har du i hvertfall fått bekrefta at det er veldig viktig at alt er på stell! :wink:

Brødrene Kilander har pinnbolter med muttre for SEK 1848,-/sats

www.kilander-racing.se

/Stian

vet bare at blokka var nyborret, regner med den ikke er o-ringet dessverre..

denne karen slurver ikke med sånne tulle feil! vertfall ikke på en bil med såpass påkostet motor!

dette er det forrige eier som må ta æren for! radiator slangen hadde ligget og gnisset på reimhjulet til servopumpa!fekk ikkje noe unormalt utskalg på tempgiver. vannet forsvant fort ja! :oops: dette skjedde vel og merke på vei hjem med ny innkjøpt bil, midt på natta! var passe forbanna da ja! slike feil er tulle feil som aldri skal oppstå! eg tar ikkje slike tjangser med motor til x antall tusen.. :)

får begynne å demontere en dag eg får tid!litt lettere å komme med konkret info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...