Jump to content

Nærlysene funker ikke på en E30

Trulsen
 Share

Recommended Posts

Som tittelen sier så funker ikke nærlysene på bmw'en til en kamerat.. 1987 modell 325i. Siden han ikke er medlem her og det er vi som har sjekka så tenkte jeg å spørre..

Vi har sjekka alle sikringer, pærene er fine, alle rèle er fine osv..

Andre tips til hva vi kan sjekke?

Takker for svar:)

hvis det ikke er løse ledninger, prøv å dra litt i ledningene (ikke slik du drar i startsnoren på gressklipperen) men litt att å fram å se om det blir lys da....

Takker for svar igjen jeg.. Men har nå prøvt det du sa og ingenting hjalp oss.. Så da veit ikke jeg.. Enda flere forslag?:P8)

Du kan jo prøve @kakke litt forsiktig på rellene og se om det hjelper, :roll:

Sjekk med ei kontrollampe hvor strømmen stoppe,er lettere og finne feilen hvis du veit sånn ca hvor strømtapet ligger hen :wink:

Vi har skifta releene! Bare for å teste om det var de.. Men takk skal du ha:) Skal få fatt ei ei slik ei da;)

Sjekk om bryteren får strøm fra tenningen.

På E30 dimmer den jo automatisk til parklys når tenningen skrues av. ;)

Derfor får nok parklys stillingen konstant strøm, men normalt lys vil bli forskynt via tenningen. (Ergo er det 2 steder det skal strøm inn til bryteren når du måler.)

eller så kan kretsen være brent i sikringsboksen.. ta fra hverandre sikringsboksen å se under printplata. den ene kjukke store kretsen(mener jeg å huske) kan være sprikk i. lodd sammen hvist det skulle være feilen.. skjedde på min.