Gjest Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Heisann.. som noen kanskje har fått med seg har jeg altså kjøpt meg e34... begynner å tvile litt på om klimanlegget virker som det skal.. er ikke så veldi imponerende kulde av det akkurat.. noen enkle tips til hvordan jeg kan få skikk på dette? håper ikke selgeren har lurt meg.. hvor kan jeg sjekke om jeg i det hele tatt har klima på bilen? må vel være en gassbeholder av et slag... det er manuelt klima jeg snakker om btw.. Håper noen kan hjelpe litt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Om du har klima så skal det være en knapp med en snøkrystall på.Det kan jo også være att anlegget ditt er uten gass.Men da må du til verksted/spesialist for og fylle på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Ok.. men er det noen plass i motorrommet jeg kan sjekke dette? en beholder eller noe? inne i kupeen står der nemlig ingenting så vidt jeg kan se... hmmz.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Fant du knappen med snøkrystall på?Det er ikke mulig å sjekke om det er gass i systemet,det kreves spesial utstyr for det. Sånn ser kompressoren på AC anlegget ut.Du kan jo se under panseret om du finner den,er den ikke der har du ikke AC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Aah.. jeg skal riste han som solgte meg bilen i stykker om det viser seg at det IKKE er klima på bilen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Jeg har iallefall INGEN knapper med snøkrystall på.. det var det jeg kommenterte når jeg kjøpte bilen også.. men han garanterte at det var klima på bilen... men vet noen hvor denne kompressoren sitter..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Kompressoren til ac blir dreven av same reima som dynamo servo og vannpumpe. sjekk der du.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Knut Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Du vet knappen som aktiverer varmetrådene i bakruta, er det en lang, smal knapp, eller har du tre kvadratiske knapper oppå hverandre? Dersom du har a/c på din bil, skal det være: Øverste knapp: - Varmetråder Midterste knapp: - A/C (snøkrystallen) Nederste knapp: - Luftresirkulering Og i motorrommet skal du kunne se to isolerte rører med én ventil på hver, like innenfor høyre dempertårn. Håper du finner ut av det nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 mulig jeg har misforstått, men klima er vel ikke synonymt med A/C? Klima-anlegg har vel de fleste biler, noen med automatisk klima andre med digital automatisk klima(klimatronic). A/C kommer i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Knut Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 mulig jeg har misforstått, men klima er vel ikke synonymt med A/C?Klima-anlegg har vel de fleste biler, noen med automatisk klima andre med digital automatisk klima(klimatronic). A/C kommer i tillegg. Folk flest blander sammen A/C og klima, som om det skulle vært det samme.., men når du har "kun" A/C så styrer du alt manuelt. Klimaanlegg styrer viftehastighet, temperatur og styrer også luftspjelda inni bilen automatisk. Dette har iallfall jeg lært, og er i god tro på at dette er riktig. Litt tilleggsinfo: Klimaanlegg i kjøretøyer er konstruert for å utføre to grunnleggende funksjoner: De skal avkjøle kupéen til en lavere temperatur enn lufttemperaturen (utenfor kjøretøyet) og avfukte kupéen til et behagelig nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IS BEEMER Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Har du disse to rørene? (nedenfor BMW merket på bildet) da har du ac! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Uah.. har ikke fått sjekka.. hmm.. har noen bilder liggende da.. men jeg er enig med turbo-knut her.. AC og klima er to forsjkellige funksjoner..! noen andre som har manuell klima på e34 her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Men ac og klimmanlegg er oppbygs på same måtte de e bare forskjellig kontrollpanel og styre enhet, ellers so e de likt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Vet du om det skal være bryter i kupeen til manuelt klima? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Vet du om det skal være bryter i kupeen til manuelt klima? Ja det skal være det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå