Gå til innhold

Klimaanleggproblemer - 93`520i


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.. som noen kanskje har fått med seg har jeg altså kjøpt meg e34... begynner å tvile litt på om klimanlegget virker som det skal.. er ikke så veldi imponerende kulde av det akkurat..

noen enkle tips til hvordan jeg kan få skikk på dette? håper ikke selgeren har lurt meg.. hvor kan jeg sjekke om jeg i det hele tatt har klima på bilen? må vel være en gassbeholder av et slag... det er manuelt klima jeg snakker om btw..

Håper noen kan hjelpe litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. men er det noen plass i motorrommet jeg kan sjekke dette? en beholder eller noe? inne i kupeen står der nemlig ingenting så vidt jeg kan se... hmmz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du knappen med snøkrystall på?Det er ikke mulig å sjekke om det er gass i systemet,det kreves spesial utstyr for det.

Sånn ser kompressoren på AC anlegget ut.Du kan jo se under panseret om du finner den,er den ikke der har du ikke AC compressor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall INGEN knapper med snøkrystall på.. det var det jeg kommenterte når jeg kjøpte bilen også.. men han garanterte at det var klima på bilen... men vet noen hvor denne kompressoren sitter..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet knappen som aktiverer varmetrådene i bakruta, er det en lang, smal knapp, eller har du tre kvadratiske knapper oppå hverandre?

Dersom du har a/c på din bil, skal det være:

Øverste knapp: - Varmetråder

Midterste knapp: - A/C (snøkrystallen)

Nederste knapp: - Luftresirkulering

Og i motorrommet skal du kunne se to isolerte rører med én ventil på hver, like innenfor høyre dempertårn.

Håper du finner ut av det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg har misforstått, men klima er vel ikke synonymt med A/C?

Klima-anlegg har vel de fleste biler, noen med automatisk klima andre med digital automatisk klima(klimatronic). A/C kommer i tillegg.

Folk flest blander sammen A/C og klima, som om det skulle vært det samme.., men når du har "kun" A/C så styrer du alt manuelt.

Klimaanlegg styrer viftehastighet, temperatur og styrer også luftspjelda inni bilen automatisk. Dette har iallfall jeg lært, og er i god tro på at dette er riktig.

Litt tilleggsinfo:

Klimaanlegg i kjøretøyer er konstruert for å utføre to grunnleggende funksjoner: De skal avkjøle kupéen til en lavere temperatur enn lufttemperaturen (utenfor kjøretøyet) og avfukte kupéen til et behagelig nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uah.. har ikke fått sjekka.. hmm.. har noen bilder liggende da.. men jeg er enig med turbo-knut her.. AC og klima er to forsjkellige funksjoner..! noen andre som har manuell klima på e34 her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...