danni Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 lønner det seg ikke å sende varer til sverige å hente dem der, slipper vel da norske tollen?? bor jo rett ved grensen så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Bare postboks det vil jeg tro ja. Smart. Men de har vel tull å Sverige også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 jo, bare å bruke poste restante ved Strømstad Postcenter. søk "poste restante sverige" på google, så får du adressen. Fikk sendt noen speil dit en gang, funket fint gratis og så klart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet April 16, 2006 Forfatter Share Skrevet April 16, 2006 jaja.. har hørt om tull der ja, hehe.. men vet ikke om dette lønner seg om man tar inn noe fra utlandet og inn i sverige, blir vel en slags tull i sverige da, men ikke like dyrt tror jeg..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 dette kan man spare seg noen kr på Hvem bryr seg på løse deler er jo bare ta de utav eska, ta me verktøysettet monter med en gang så er det ikke no problem.. SUPERT TIPS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet April 16, 2006 Forfatter Share Skrevet April 16, 2006 okey.. men blir varene sendt til et postcenter i strømstad da, eller til postkontoret?? leste noe om postcenter se, og det er vel ikke det samme.. man må jo passe på selv når pakken er annkommet dit, men finnes vel et tlfnr man kan nå dem på?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 okey.. men blir varene sendt til et postcenter i strømstad da, eller til postkontoret?? leste noe om postcenter se, og det er vel ikke det samme..man må jo passe på selv når pakken er annkommet dit, men finnes vel et tlfnr man kan nå dem på?? hvis du sender det post restante til strømstad, så vil varene bli sendt til postkontoret som ligger i strømstad sentrum v/skagerack. det er bare å ringe dit for å høre om pakken har ankommet. har ikke tlf nr dit, men det kan du sikkert finne på www.posten.se eller www.gulasidor.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 du må bruke postCENTER og ikke kontor. Ligger i sentrum. Og det er bare å ringe, så tar de en titt Kan ha med varer for 6000 om du har overnattet, og det er det jo bare å si du har. Så blir ikke noe toll eller tull da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet April 16, 2006 Forfatter Share Skrevet April 16, 2006 så jeg må da opplyse mitt navn, også denne linjen; -POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad ?? satser på å ikke bli stoppet vel, kunne jo byttet felgene før jeg kjørte inn i norge, men felgene kommer jo uten dekk så, hehe, litt vanskelig det der gett.. men hva ville det ha kostet å tollet inn 4felger egentlig da?? pris blir nærmere 20k.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 "Bare" tollgebyr på 2-300 kr og mva. (25%) 5500,- ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 Bare postboks det vil jeg tro ja.Smart. Men de har vel tull å Sverige også er tull i sverige å ja. men sverige er EU land. å man kan handle så mye man vil TULL/TOLL FRITT innenfor EU landene. Så hvis du handler fra tyskland e.l. så slipper du å betale noe toll. men så er den momsen å da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet April 16, 2006 Forfatter Share Skrevet April 16, 2006 okey, såpass ja.. det er litt sure penger lissom.. heia ola-normann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danni Skrevet April 16, 2006 Forfatter Share Skrevet April 16, 2006 men må man da betale noen moms i sverige?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 http://forbruker.no/pengenedine/netthan ... 006365.ece Husk at dette bare går innen EU. Dvs, du kan bare kjøpe varer fra et EU-land og sende som poste restante til Sverige. Hvis ikke (f.eks. USA), så blir det svensk MVA på det du bestiller og sender som poste restante. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet April 16, 2006 Share Skrevet April 16, 2006 så jeg må da opplyse mitt navn, også denne linjen; -POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad ?? men hva ville det ha kostet å tollet inn 4felger egentlig da?? pris blir nærmere 20k.. vell, la oss si di koster 20000,- da trenger du bare få med 3 kompiser og ta dem momsfritt inn alle har kjøpt hver sin felg til og henge hageslangen på hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå