Gå til innhold

M52B25 1996 UTEN VANOS. SELGES.


M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Selger en M52B25 motor. Det er en hel alu motor, som ikke har vanos. Det er en 1996 mod. Den er kjøpt som bytte motor til en e36 325 92.Så derfor er det ikke vanos. Motoren skal ha godt rett over 100 000. Den er ikke helt komplett. Mangler: starter, dynamo, el, eksos, div slanger. Selges fort for 6000,-Tlf 90141919. :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som ønsker en lett å "ny" motor i sin E-30? Super motor til et lite turbo bygg. Liten turbo å under 1kg lade trykk, så er dette en super motor. Man sparer mye på vekt også. Husk at vekt har mye å si. Selges nå til vår pris: 6000,- Mvh Yngve tlf: 90141919. God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt eller sett motoren i gang. Men han jeg kjøpte den av, sier den skal være "god" Han har veldig greie på BMW. Den er ikke gått siden mitt på 05. Den gikk fint rundt, når jeg sveiva på den. Den har vært lagret der det har vært litt fuktig. Så svingjul er litt overflate rust på. Litt sånn grå alu også. Men nå står den trygt å godt i varm garasje. Det med vanos og uten, er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være tatt av vanosen. Den er levert uten..

Rareste jeg har hørt. Har aldri hørt om en M52 som er levert uten Vanos. Hvis det er bestillt til en 92-mod ikke-Vanos, så har de nok bygget den om til ikke-Vanos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer en Vanoskam på en motor uten Vanos? Bare lurer.

Cluet er at på en Vanos-kam er det en annen triggerplate samt at motorene med Vanos har en annen type sensor enn uten Vanos.

Ok, så det funker på den måten. Mister ikke litt effekt da? Lurte bare fordi hvis du gjør det omvendt, så passer ikke fysisk en kam uten Vanos i en Vanos-motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte bare fordi hvis du gjør det omvendt, så passer ikke fysisk en kam uten Vanos i en Vanos-motor.

Joda, passer fysisk begge veier, men kam, triggerplate og sensor er samkjørte Vanos kontra ikke-Vanos.

Flere andre faktorer er inne i bilder med tanke på ombygging Vanos/ikke-Vanos - men det er ingen problem så lenge en vet hva en gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart, for har faktisk prøvd dette. Skulle montere nye kammer, men fikk uten Vanos på innsuget. Fikk beskjed fra verksted at kammen ikke passet, så måtte skaffe ny. Var noe med sporene/platene i kammen såvidt jeg forsto.

Beklager OT, trådstarter :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...