ThomasB Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 hei. for et par dager siden va jeg og en kompis ute og kjørte....... la bilen brei i 2.giret i en 180graders sving, midt i "breisladden" mistet bilen all sin kraft og dette medførte kontrasleng og en liten tur utti geografien. etter dette var det bare såvidt at bilen gikk i det hele tatt, vi tok komp.test og den viste lav komp. på 2 og 3. trodde også at den kunne ha hoppet over på registeret men merkene viste seg og stemme. trodde nå at toppakning var gåen, skrudde toppen av og alt ser FINT ut?? hva kan da være grunnen til at bilen såvidt går?????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peter Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 raserte ventiler eller stempelringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet April 17, 2006 Forfatter Share Skrevet April 17, 2006 nei alt ser bra ut..........?????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet April 17, 2006 Forfatter Share Skrevet April 17, 2006 ingen lyder i gjerningsøyeblikket heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Eneste jeg kommer opp med for øyeblikket ville vært mangefull smørning, og derav varmgang i stempel/stempelringene(fjærer) som igjen resulterer i at stempelfjærene mister spennet sitt og dermed forsvinner kompresjonen. Litt rart hvordan dette skjedde så plutselig da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Grunnen til at at motorkraft forsvant vil jeg tro i første omgang var at i "svingen" ville ikke bensinpumpa ta opp bensin da all bensin lå i feil ende. Var det en høyre"sving"? Lite komp i 2,3-hvor mye? Hadde dere ut alle plugger og bra strøm på batteri ved komp trykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet April 19, 2006 Forfatter Share Skrevet April 19, 2006 det var en høyresving ja......men pumpa sitter jo på venstresiden, og da skal jo pumpa få nok.. men problemet var jo etterpå svingen, han dro jo ikke i det hele tatt, fikk ikke turtall heller..... syl 2= 6-7bar syl 3= 5bar var kun sylinder 1 som hadde over 10bar. ja alle plugger var ute og "godt" turn på motoren.... får det ikke til å stemme at stempelringene plutselig har gitt seg og at bilen såvidt går pga. dette, det var heller ikke antydning til riving i blokka. fatter ikke hva som er galt, begynner og lure på om det kan være noe elektrisk???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet April 19, 2006 Forfatter Share Skrevet April 19, 2006 Ingen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Sikker på pumpa er på venstre? Men uansett så måtte du jo ha tatt en lekkasje test før demontering av topp,da finner man lekkasjen vet du:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet April 19, 2006 Forfatter Share Skrevet April 19, 2006 ja men er ikke sikker på at dårlig komp. er svaret på måten bilen oppførte seg i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 19, 2006 Share Skrevet April 19, 2006 Har mine tvil jeg også når det var så kraftig som du forklarer. Men finn den lille lekkasjen din og prøv å start igjen. Lettere å feilsøke da. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå