Gå til innhold

M20 B23 som fusker!


ThomasB
 Share

Anbefalte innlegg

hei.

for et par dager siden va jeg og en kompis ute og kjørte.......

la bilen brei i 2.giret i en 180graders sving, midt i "breisladden" mistet bilen all sin kraft og dette medførte kontrasleng og en liten tur utti geografien.

etter dette var det bare såvidt at bilen gikk i det hele tatt, vi tok komp.test og den viste lav komp. på 2 og 3.

trodde også at den kunne ha hoppet over på registeret men merkene viste seg og stemme.

trodde nå at toppakning var gåen, skrudde toppen av og alt ser FINT ut?? :shock::shock:

hva kan da være grunnen til at bilen såvidt går??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kommer opp med for øyeblikket ville vært mangefull smørning, og derav varmgang i stempel/stempelringene(fjærer) som igjen resulterer i at stempelfjærene mister spennet sitt og dermed forsvinner kompresjonen. Litt rart hvordan dette skjedde så plutselig da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at at motorkraft forsvant vil jeg tro i første omgang var at i "svingen" ville ikke bensinpumpa ta opp bensin da all bensin lå i feil ende.

Var det en høyre"sving"?

Lite komp i 2,3-hvor mye?

Hadde dere ut alle plugger og bra strøm på batteri ved komp trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en høyresving ja......men pumpa sitter jo på venstresiden, og da skal jo pumpa få nok..

men problemet var jo etterpå svingen, han dro jo ikke i det hele tatt, fikk ikke turtall heller.....

syl 2= 6-7bar

syl 3= 5bar

var kun sylinder 1 som hadde over 10bar.

ja alle plugger var ute og "godt" turn på motoren....

får det ikke til å stemme at stempelringene plutselig har gitt seg og at bilen såvidt går pga. dette, det var heller ikke antydning til riving i blokka.

fatter ikke hva som er galt, begynner og lure på om det kan være noe elektrisk???? :shock::?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...