ThomasB Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 hei. for et par dager siden va jeg og en kompis ute og kjørte....... la bilen brei i 2.giret i en 180graders sving, midt i "breisladden" mistet bilen all sin kraft og dette medførte kontrasleng og en liten tur utti geografien. etter dette var det bare såvidt at bilen gikk i det hele tatt, vi tok komp.test og den viste lav komp. på 2 og 3. trodde også at den kunne ha hoppet over på registeret men merkene viste seg og stemme. trodde nå at toppakning var gåen, skrudde toppen av og alt ser FINT ut?? hva kan da være grunnen til at bilen såvidt går?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 raserte ventiler eller stempelringer Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasB Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 nei alt ser bra ut..........?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasB Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 ingen lyder i gjerningsøyeblikket heller.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mpower20 Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Eneste jeg kommer opp med for øyeblikket ville vært mangefull smørning, og derav varmgang i stempel/stempelringene(fjærer) som igjen resulterer i at stempelfjærene mister spennet sitt og dermed forsvinner kompresjonen. Litt rart hvordan dette skjedde så plutselig da Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Grunnen til at at motorkraft forsvant vil jeg tro i første omgang var at i "svingen" ville ikke bensinpumpa ta opp bensin da all bensin lå i feil ende. Var det en høyre"sving"? Lite komp i 2,3-hvor mye? Hadde dere ut alle plugger og bra strøm på batteri ved komp trykk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasB Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 det var en høyresving ja......men pumpa sitter jo på venstresiden, og da skal jo pumpa få nok.. men problemet var jo etterpå svingen, han dro jo ikke i det hele tatt, fikk ikke turtall heller..... syl 2= 6-7bar syl 3= 5bar var kun sylinder 1 som hadde over 10bar. ja alle plugger var ute og "godt" turn på motoren.... får det ikke til å stemme at stempelringene plutselig har gitt seg og at bilen såvidt går pga. dette, det var heller ikke antydning til riving i blokka. fatter ikke hva som er galt, begynner og lure på om det kan være noe elektrisk???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasB Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Ingen som har opplevd lignende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Sikker på pumpa er på venstre? Men uansett så måtte du jo ha tatt en lekkasje test før demontering av topp,da finner man lekkasjen vet du:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasB Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 ja men er ikke sikker på at dårlig komp. er svaret på måten bilen oppførte seg i ettertid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Har mine tvil jeg også når det var så kraftig som du forklarer. Men finn den lille lekkasjen din og prøv å start igjen. Lettere å feilsøke da. Lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now