rayman85 Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 jeg har senket bilen min 50/30 men sko ønske bilen var 1cm lavere foran. hvis jeg skal kappe fjæren, hvor mye må jeg ca kappe for å få den en cm lavere ca?
kristom Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 Du må prøve å måle deg fram til 1cm lavere på fjæra da..Men om senkesettet er nytt så blir den lavere når fjærene blir litt mykere
Bimern Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 Sørg for å få det skrevet inn i vonkort før du kapper. Biltilsynet har en tendens til å telle antall runder på fjæra mot det som stå i Tüv papirene.
rayman85 Skrevet April 17, 2006 Forfatter Skrevet April 17, 2006 Du må prøve å måle deg fram til 1cm lavere på fjæra da.. 1 cm på fjæra når bilen står på bakken, eller når fjæra er demontert?
Nino Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 det jeg vil si er att du burde kanskje finne en annen løsning enn å kappe fjørene, dette tærer meget på demper´ne.
Ole@Automote Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 kapp 1/4 runde for 1 cm. Kapp i vei Ekte bosh senking hehe
rayman85 Skrevet April 17, 2006 Forfatter Skrevet April 17, 2006 kapp 1/4 runde for 1 cm. Kapp i vei Ekte bosh senking hehe thanks hehe:) er det noe du har jort før? eller er det bare en "tommel" regel med ca 1/4 runde er ca 1 cm?
Ole@Automote Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 Offesielt så har jeg aldri kappa fjærer. Har i allefall aldri solgt noen bil med kappa fjære
Maxxsonics Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 huff, til hælvete med de kappa fjærene! koster ikke så veldig mye får senke fjærer..!
panasync Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 Er ikke helt enig med 1/4 omdr Kommer veldig mye an på hvilke type fjærer du har, er stor forskjell på mykheten på forskjellige fabrikanter
propan Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 Løsne ALLE foringer og kuler,sett bilen på bakken,kjør en liten runde. Få bilen på bukk(4 søyler) eller grav og stram så alt igjen,100% sikker på den har falt den cm du vil.Ikke så farlig å kappe 1/4 ring heller,men passer den da i skåla?
Nino Skrevet April 17, 2006 Skrevet April 17, 2006 var det jeg lurte litt på også. passer den da i skåla?
panasync Skrevet April 18, 2006 Skrevet April 18, 2006 Det er jo en "fordel" å kappe en hel ring på de fleste fjærer hvis du absolutt må kappe Men synes igrunn hele kapping bør mest mulig unngås
Filur Skrevet April 18, 2006 Skrevet April 18, 2006 Kapping er for dem med volvo 240 bakterier på hjernen...
rayman85 Skrevet April 18, 2006 Forfatter Skrevet April 18, 2006 Løsne ALLE foringer og kuler,sett bilen på bakken,kjør en liten runde. Få bilen på bukk(4 søyler) eller grav og stram så alt igjen,100% sikker på den har falt den cm du vil.Ikke så farlig å kappe 1/4 ring heller,men passer den da i skåla? høres smart ut, skal prøve det før jeg kapper fjæra har lik diameter fra bund til topp, så den kommer til å se helt lik ut for det om jeg kapper den, bare litt kortere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå