rayman85 Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 jeg har senket bilen min 50/30 men sko ønske bilen var 1cm lavere foran. hvis jeg skal kappe fjæren, hvor mye må jeg ca kappe for å få den en cm lavere ca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristom Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Du må prøve å måle deg fram til 1cm lavere på fjæra da..Men om senkesettet er nytt så blir den lavere når fjærene blir litt mykere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimern Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Sørg for å få det skrevet inn i vonkort før du kapper. Biltilsynet har en tendens til å telle antall runder på fjæra mot det som stå i Tüv papirene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rayman85 Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 Du må prøve å måle deg fram til 1cm lavere på fjæra da.. 1 cm på fjæra når bilen står på bakken, eller når fjæra er demontert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nino Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 det jeg vil si er att du burde kanskje finne en annen løsning enn å kappe fjørene, dette tærer meget på demper´ne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole@Automote Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 kapp 1/4 runde for 1 cm. Kapp i vei Ekte bosh senking hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
rayman85 Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 kapp 1/4 runde for 1 cm. Kapp i vei Ekte bosh senking hehe thanks hehe:) er det noe du har jort før? eller er det bare en "tommel" regel med ca 1/4 runde er ca 1 cm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole@Automote Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Offesielt så har jeg aldri kappa fjærer. Har i allefall aldri solgt noen bil med kappa fjære Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxxsonics Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 huff, til hælvete med de kappa fjærene! koster ikke så veldig mye får senke fjærer..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
panasync Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Er ikke helt enig med 1/4 omdr Kommer veldig mye an på hvilke type fjærer du har, er stor forskjell på mykheten på forskjellige fabrikanter Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Løsne ALLE foringer og kuler,sett bilen på bakken,kjør en liten runde. Få bilen på bukk(4 søyler) eller grav og stram så alt igjen,100% sikker på den har falt den cm du vil.Ikke så farlig å kappe 1/4 ring heller,men passer den da i skåla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nino Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 var det jeg lurte litt på også. passer den da i skåla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
panasync Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Det er jo en "fordel" å kappe en hel ring på de fleste fjærer hvis du absolutt må kappe Men synes igrunn hele kapping bør mest mulig unngås Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filur Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Kapping er for dem med volvo 240 bakterier på hjernen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rayman85 Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 Løsne ALLE foringer og kuler,sett bilen på bakken,kjør en liten runde. Få bilen på bukk(4 søyler) eller grav og stram så alt igjen,100% sikker på den har falt den cm du vil.Ikke så farlig å kappe 1/4 ring heller,men passer den da i skåla? høres smart ut, skal prøve det før jeg kapper fjæra har lik diameter fra bund til topp, så den kommer til å se helt lik ut for det om jeg kapper den, bare litt kortere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts