Gå til innhold

trenger litt hjelp ang Lakking av felger


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

Hei tenkte å lakke felgene min da dem er ganske shabby i lakken osv å jeg skal kjøpe nye utover sommeren.

alt bli gjort med sprayboks da jeg ikke har noe bra nok kompressor på hånda og ikke skal lege penger i dem. hehe

det jeg lurte på er etter jeg har pusset dem er det bare å kline felglakken rett på eller hva må jeg grunne med, er snakk om alufelger. å vet at lakk ikke er noe glad i å sette deg på rein alu.

så hvis noen vet noe om felglakk sitter på alu felger. eller om hva for noe grunning jeg burde bruke så skrik ut.

å bare bra hvis dere vet om noe biltema produkter som er brukandes. da det er billig der hehe.,

er snakk om 15 toms feler i under 3000 klassen så gir litt faen i dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten syregrunning på felgene så vil ikke lakken sitte på aluminiumen. Syregrunning får du kjøpt hos hvilken som helst fargehandel, og koster ikke mer enn en 50 lapp for mer enn nok til fire felger..

Men dersom du ikke skal pusse bort klarlakken som er på felgene fra før, men bare rubber, så skal det nok sitte en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare og pusse grundig først for så og gjøre rent med tynner eller annet løse middel!! etter dette så er det bare og legge på et parr tynne lag med primer\grunnung jo flere lag du legger på jo mere tåler felgene av steinsprut og diverse senere.. etter du har lakket felgene med primer så er det bare og lakke på med riktig farge.. legg på 3-4 lag. til slutt så legger du på klarlakk da lakken får en blank overflate samtidig som den blir mere steinsprut motstandsdyktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...