turbo4x4 Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Tenker å bygge en m20b25 turbo motor. lurer da på hva dere gjør med motorstyring? dette blir et lav-budgett bygge, å tengte å slippe å bruke 16k på datasprut. Tenker på 2,4 veiv 2,0 råder 2,5 stempel pianotråd å sveising/porting/planing av topp.. har vel ca 300-400 hk i tankene. PS; Har alle delene, Dette er ikke noe fantasi prosjekt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 megasquirt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw323i Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 om du ska ha 3-400 hk så holder det vell med å bytte alle dysene til 535 dyser, og et tilleggssprut. mf2 støtter opptil 200 hk ekstra, det blir 370 hk i 325en din! Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo4x4 Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 Hvordan blir det med tenning da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mEhE Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 om du ska ha 3-400 hk så holder det vell med å bytte alle dysene til 535 dyser, og et tilleggssprut. mf2 støtter opptil 200 hk ekstra, det blir 370 hk i 325en din! eller bare 535lmm og dyser... forstått det slik at tilleggsprut er bare klatt og bortkastede penger..kan like godt spare penge til datasprut! jeg selv skal kjøre 535lmm og dyser i førsteomgang.. til jeg har råd til sprut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo4x4 Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 Takker for gode råd... er også på jakt etter kort styring til e30.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 535 dyser blir vel i minste laget hvis du skal over 250hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 om du ska ha 3-400 hk så holder det vell med å bytte alle dysene til 535 dyser, og et tilleggssprut. mf2 støtter opptil 200 hk ekstra, det blir 370 hk i 325en din! eller bare 535lmm og dyser... forstått det slik at tilleggsprut er bare klatt og bortkastede penger..kan like godt spare penge til datasprut! jeg selv skal kjøre 535lmm og dyser i førsteomgang.. til jeg har råd til sprut... Hvor har du hørt at tilleggssprut er så ekstremt ubrukelig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 på m20 er innsugmanifoilen slik at med mont av extra dyse foran spjelhus vil de cylindrene i mitten bli favorisert. det er ikke helt heldig med extremt stor effekt og motorbygging på grensen... men til mindre bygg der tåleransen er større funke slikt bare godt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Da blir saken en annen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mEhE Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Hvor har du hørt at tilleggssprut er så ekstremt ubrukelig? bla annet her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=18075&highlight=mf2 å ekstremt ubrukelig var ikke det jeg mente.. da har jeg i såfall formulert meg litt feil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
plumbo79 Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Kan vel bare ta dyser fra s38b38 eller noe slikt, mye som passer over, tilogmed m50b25 gir mer en 535 dysene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
325ixturbo Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Gratulerer mulle du har nettopp åpnet en post som er 2 år gammel, di ble sikkert glade for ditt svar nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
336mik Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Bedre sent enn aldri:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 535 dyser blir vel i minste laget hvis du skal over 250hk. 535 dyser blir for små, de er på 200cc bare. må nok opp i 360cc+ for og få nok fuel. og en chip som senker tenning og gir andre signaler til dysene så du slipper tenningsbank. Ta kontakt med norman på trimchip.com og han vil hjelpe deg med dette, fått mye hjelp av han jeg. EDIT: Åh faen så ikke at posten var såååå gammel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now