Jump to content

Motorstyring ved turbo


turbo4x4
 Share

Recommended Posts

Tenker å bygge en m20b25 turbo motor. lurer da på hva dere gjør med motorstyring? dette blir et lav-budgett bygge, å tengte å slippe å bruke 16k på datasprut. Tenker på 2,4 veiv 2,0 råder 2,5 stempel pianotråd å sveising/porting/planing av topp.. har vel ca 300-400 hk i tankene.

PS; Har alle delene, Dette er ikke noe fantasi prosjekt...

Link to comment
Share on other sites

om du ska ha 3-400 hk så holder det vell med å bytte alle dysene til 535 dyser, og et tilleggssprut. mf2 støtter opptil 200 hk ekstra, det blir 370 hk i 325en din!

eller bare 535lmm og dyser... forstått det slik at tilleggsprut er bare klatt og bortkastede penger..kan like godt spare penge til datasprut!

jeg selv skal kjøre 535lmm og dyser i førsteomgang.. til jeg har råd til sprut...

Link to comment
Share on other sites

om du ska ha 3-400 hk så holder det vell med å bytte alle dysene til 535 dyser, og et tilleggssprut. mf2 støtter opptil 200 hk ekstra, det blir 370 hk i 325en din!

eller bare 535lmm og dyser... forstått det slik at tilleggsprut er bare klatt og bortkastede penger..kan like godt spare penge til datasprut!

jeg selv skal kjøre 535lmm og dyser i førsteomgang.. til jeg har råd til sprut...

Hvor har du hørt at tilleggssprut er så ekstremt ubrukelig?

Link to comment
Share on other sites

på m20 er innsugmanifoilen slik at med mont av extra dyse foran spjelhus vil de cylindrene i mitten bli favorisert. det er ikke helt heldig med extremt stor effekt og motorbygging på grensen...

men til mindre bygg der tåleransen er større funke slikt bare godt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
535 dyser blir vel i minste laget hvis du skal over 250hk.

535 dyser blir for små, de er på 200cc bare. må nok opp i 360cc+ for og få nok fuel. og en chip som senker tenning og gir andre signaler til dysene så du slipper tenningsbank. Ta kontakt med norman på trimchip.com og han vil hjelpe deg med dette, fått mye hjelp av han jeg.

EDIT: Åh faen :) så ikke at posten var såååå gammel :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...