Gå til innhold

Motorstyring ved turbo


turbo4x4
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker å bygge en m20b25 turbo motor. lurer da på hva dere gjør med motorstyring? dette blir et lav-budgett bygge, å tengte å slippe å bruke 16k på datasprut. Tenker på 2,4 veiv 2,0 råder 2,5 stempel pianotråd å sveising/porting/planing av topp.. har vel ca 300-400 hk i tankene.

PS; Har alle delene, Dette er ikke noe fantasi prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ska ha 3-400 hk så holder det vell med å bytte alle dysene til 535 dyser, og et tilleggssprut. mf2 støtter opptil 200 hk ekstra, det blir 370 hk i 325en din!

eller bare 535lmm og dyser... forstått det slik at tilleggsprut er bare klatt og bortkastede penger..kan like godt spare penge til datasprut!

jeg selv skal kjøre 535lmm og dyser i førsteomgang.. til jeg har råd til sprut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ska ha 3-400 hk så holder det vell med å bytte alle dysene til 535 dyser, og et tilleggssprut. mf2 støtter opptil 200 hk ekstra, det blir 370 hk i 325en din!

eller bare 535lmm og dyser... forstått det slik at tilleggsprut er bare klatt og bortkastede penger..kan like godt spare penge til datasprut!

jeg selv skal kjøre 535lmm og dyser i førsteomgang.. til jeg har råd til sprut...

Hvor har du hørt at tilleggssprut er så ekstremt ubrukelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på m20 er innsugmanifoilen slik at med mont av extra dyse foran spjelhus vil de cylindrene i mitten bli favorisert. det er ikke helt heldig med extremt stor effekt og motorbygging på grensen...

men til mindre bygg der tåleransen er større funke slikt bare godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
535 dyser blir vel i minste laget hvis du skal over 250hk.

535 dyser blir for små, de er på 200cc bare. må nok opp i 360cc+ for og få nok fuel. og en chip som senker tenning og gir andre signaler til dysene så du slipper tenningsbank. Ta kontakt med norman på trimchip.com og han vil hjelpe deg med dette, fått mye hjelp av han jeg.

EDIT: Åh faen :) så ikke at posten var såååå gammel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...