Gå til innhold

Tullinger, annonseløgn og faenskap

goks
 Share

Anbefalte innlegg

å bruke "ditt" bilde er vel ikke så fælt. Er jo ikke din bil lenger, blir vel det samme som å publisere masse bilder av den etter den er solgt, og fordi om du har tatt bildet er det jo ikke din eiendom du publiserer bilder av og dermed må du spørre eier om lov egentlig vel?

Uærlige selgere som jukser med kilometer og andre opplysninger skulle vært skutt. Jeg har selv solgt endel biler det siste året og selger jeg en bil så er jeg ærlig med hva jeg vet er feil med bilen.

Hadde jeg blitt lurt på den måten så hadde det gått ut over kneskålene til personen jeg kjøpte den av :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

å bruke "ditt" bilde er vel ikke så fælt. Er jo ikke din bil lenger, blir vel det samme som å publisere masse bilder av den etter den er solgt, og fordi om du har tatt bildet er det jo ikke din eiendom du publiserer bilder av og dermed må du spørre eier om lov egentlig vel? (....)

Det er slik loven er. Jeg vet ikke hvordan det blir hvis goks hadde begynt å republisere disse bildene offentlig, men så lenge han selv har tatt dem, så er dem hans til odel og eie.

Det er slik det er (heldigvis!!), og fint er det. Støtter deg helt og holdtent goks når det gjelder bildene dine (og det andre forøvrig). Jeg hadde blitt LIKE irritert selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bruke "ditt" bilde er vel ikke så fælt. Er jo ikke din bil lenger, blir vel det samme som å publisere masse bilder av den etter den er solgt, og fordi om du har tatt bildet er det jo ikke din eiendom du publiserer bilder av og dermed må du spørre eier om lov egentlig vel?

Neppe... Hvis jeg ikke husker åndsverksloven helt feil, så sier den at om jeg står på gata og knipser bilder av din bil, så er det JEG som eier alle rettigheter til bildene, uten at du har noe som helst du skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkte også på den moglegheita, men så sjekka eg regnummeret oppgitt i annonsen, og det er det samme som på min gamle bil. Eg veit at eigaren i Tromsø har prøvd å selge ei stund, og nå er plutselig bilen til salgs i Molde og annonsen frå Tromsø-karen er borte. Dette er jo heilt ibiza, spør nokon meg.

Den som er interessert i denne bilen må iallefall vokte sine skritt med så mykje rare ting som er ute og går.

For dei som snakker om bilder og eiendom. Motivet på bildet er i utgangspunktet likegyldig (med unntak av barna til kongefamilien og diverse andre slike ting). Det som er poenget er at eg har tatt det bildet og at det er min eigendom. På same måten som at Munch hadde eigarretten til Madonna og SKrik. Både bilder og maleri m.m kjem inn under Åndsverksloven. Piratkopiering av musikk kjem inn under samme lov.

Det er forsåvidt greit at ein bruker bilda til å selge bilen vidare, men dei skulle ha spurt om lov!! Avatarbilda er berre latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende et meget truende brev til alle som har brukt bildet ditt, goks. Hadde ihvertfall jeg gjort. Hadde også nevnt at advokat var nært forestående og innblanding av det norske rettsvesen (trenger nødvendigvis ikke være sant). Jeg hadde ihvertfall blitt såpass mektig irritert at jeg hadde gått så langt med slike tullinger som ikke respekterer andres eiendom. Ihvertfall når det t.o.m. er skiltnummer såpass åpenbart på bildet/ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate ja man skal se mye rart før øya detter ut. sukk...

Men ang. bildene så hadde jeg seriøst vurdert og fulgt opp den saken, du kan kreve minst dobbelt honorar for ikke avtalt bruk av bilder. Bildene dine er sinnsykt bra oxo by the way.

Har vært ute for at folk har brukt bilder jeg har tatt uten info om fotograf og betaling/avtale, og det er SINNSYKT irriterende.

Det er faktisk et håndverk og beskyttet av copyright så folk burde lære seg å ha mer respekt.

ble bare litt engasjert her jeg nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en trend å bruke andres bilder i Molde. Tror det er mange med aversjoner mot å ta egne bilder der borte. Er en kar som bruker bildene jeg tok av bilen til en kamerat å la ut på min hjemmeside, på autodb.no for å få tak i bil. Han har til alt overmål eid bilen selv, men har ingen bilder selv??? Dette blir for dumt. Jeg sendte ham liketil en mail jeg. Men fikk bare ett dumt svar tilbake, å ikke så mye som en unnskyldning. Sånt provoserer meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

du mr goks du hugser meg som kjøpte den..eg fekk bruke dine bilder og det skreiv du på mail.og ka fan har du å skrive om bilen som eg kjøpte med deg at den er i molde og sant piss.veit det at det florerer masse falske annonser om bilen,jævla irreterande...synst det at du kunna ha kontakta meg først isteden å ta det her...prøver ikke å lure noen men som sagt bilen går i tromsø dermed basta og du goks så er eg sunnmøring og ikke tromsøværing de må du ha fådt med deg når du selgdte bilen til meg................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...