Gå til innhold

Interesange tester...??


GromBil.com
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å gjennomføre noen tester. Tenkte blant annet jeg skulle måle min orginale 328 coupe i benk for så å skifte luftfilter, innsug til M50B25 (Ligger i garasjen), kammer, grenrør og eksos for så å gjøre nye målinger. Dette for å se hvor mye det virkelig gir... Må selvsagt mappes skikkelig i forhold til endringene.

Kunne også tenke meg andre artikkler i samme stil... Så om noen gjør noe med bilene hadde det vært interesang å vite om det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,meget interessant!

Særlig vist målingene gjøres trinnvis, og ikke bare helt til slutt.

Andre målinger som kunne vært artig å vite:

- 95okt vs. 98okt vs. V-power

- Konfilter vs. innsatsfilter vs. orginalfilter

- Ekos (bakpotte osv osv.)

Enigat dette kunne vært interesangt. Men jeg tror at gevinsten\forskjellen på disse "oppgraderingene" er såpass små at man trolig må ha en meget avansert benk for å få dette målt...?

Å måle bilen i benk koster jo fort noen kroner så jeg kommer nok til å ta en før og en etter måling av min bil. Men jeg har for så vidt et par like biler som også kunne vært målt. Min er org, så har mitt søskenebarn en med KN filter. Så har vi en kar her inne som jeg nylig hilste på som har gjort det meste med motoren av de klassiske oppgraderingene. Kunne vært gøy å sammenliknet disse mot hverandre bare for å se forskjellen. Blir kansje litt feil da effekten kan variere litt fra bil til bil orginalt og, men det vil gi en pekepinn ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å gjøre noen av de samme modifikasjonene på min 328. Vi kunne jo tatt målingene samtidig, så kan vi jo sammenligne resultatene. Går ut i fra at du skal måle effekten i bilen på ålgård-rulla.

Hei

Ja stemmer det. Kunne vært gøy å tatt det sammtidig. Både før og etter målinger. Da klarer vi kansje å være 4stk 328 e36 biler på den samme rulla... Da vil ihvertfall diferansen bli lik?!

Send meg en mail så jeg har navnet og nummeret dit. Så kan vi planlegge en mandag hvor vi gjennomfører en slik test. Kan snakke med gutta på ålgård og avtale siden vi trolig blir et par stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har nummeret mitt allerede. Det var min bil vi skulle ta noen bilder av en dag det er fint vær også ( 328 coupe med momo felger). Snakket med deg hos OS for en liten stund siden også. Mulig at det var meg du tenkte på da du nevnte en 328 tidligere i tråden...men vi blir vel uansett tre 328er som vi kan måle. Har du tenkt noe mer på tidspunkt når det kunne passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har nummeret mitt allerede. Det var min bil vi skulle ta noen bilder av en dag det er fint vær også ( 328 coupe med momo felger). Snakket med deg hos OS for en liten stund siden også. Mulig at det var meg du tenkte på da du nevnte en 328 tidligere i tråden...men vi blir vel uansett tre 328er som vi kan måle. Har du tenkt noe mer på tidspunkt når det kunne passe?

Ha ha... Ja der gikk jeg i baret :-). Hadde det i tankene om det var deg, men siden du skrev at du hadde noen planer tenkte jeg det ikke kunne være deg siden du allerede har gjort det meste :-)

Ja da har jeg nummeret ditt ja :-). Jeg ringer deg så for det blir fint vær og det passer på kveldstid... Så kan vi avtale nermere. Det blir sikkert bare oss to. Han ene har det kun i kjeften. Blir aldrig noe med ham. Sikkert redd for å få dårligere tall en oss vettu :-)

Talast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra. Ja, noen modifikasjoner er jo gjort, men jeg mangler jo fortsatt M50b25 innsug og mapping da :D Det blir spennende å se hva testene viser. Fikk nytt nr. i dag forresten; 47382777. Er å treffe på dette nummeret heretter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...