Mack10 Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Jeg har 2 ting jeg lurer på!! Det ene er at takluken bare virker av og til.. Har byttet relè men det var jo seff ikke det som var feilen. Tips?? Nr.2: Er det noen som vet hvor man får tak i interiør deler til bmw?? Og går det ann og bytte om fra manuell til elektrisk vindusheis uten den store ombyggingen?? Det ble visst 3 spm men alle gode ting er 3 er det ikke?? Takker for hjelp!!! Mvh Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Sunde Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Brukte interiørdeler kan vel skaffes via forskjellige huggerier. Du har jo også GS Bildeler og Koed som har spesialisert seg på nye og brukte BMW deler. De andre spørsmålene er jeg litt usikker på, så de får andre svare på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw323i Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 det med at takluken bare virker av og til kan være dårlig kontakt. spray electra cleaner på alle kontakter som har med takluken å gjøre. la det virke i et par minutter. om du har trykkluft kan du blåse de reine, hvis ikke så bør du skrape litt på kontaktene slik at de kommer i skikkelig kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Noen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
snurresprett Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 det med takluken har eg og, har ikke gaddet å sett på det for den kommer alltid når eg har kjørt litt, så går utifra at det er dårlig kontakt.. tenker å prøve med elektronikkrens først:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hr.smith Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 er ikke så veldig mye stress å bytte fra man. til aut. vinduheis nei, må ut med det gamle sveivesystemet og inn med det elektriske. Så må du legge opp ledning fra døra og til konsollen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Du synes nok dette er et rart spørsmål, men hva bil snakker vi om her? Det er litt lettere å konkludere, selv om du gjerne mener at en motor er en motor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 Bmw E36 320i 92 mod. Noen som har et tips til takluken?? Er litt kjipt nå når godværet kommer til Bergen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 Noen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Plow Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Bmw E36 320i 92 mod.Noen som har et tips til takluken?? Er litt kjipt nå når godværet kommer til Bergen Trenger vel strengt tatt ikke takluke i Bergen, hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunston Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 bytta nettopp takluke, problemmet ligger i at ledningene ikke er god nok, var d hos meg ihverfall, jeg bytta ledninger og da fungerte den helt fint... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn 320 Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Viss det er problem med ledningar, ville eg prøvd å ohme dei for å sjekke om det kan vere brot ein plass... Ellers kan du jo sjekke om det kjem spenning til relé, motoren, om motoren er brent osv osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 24, 2006 Author Share Posted April 24, 2006 Andre tips?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
snurresprett Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 eg har lokalisert feilen med meg og det var at det var dårlig kontakt på releet som ligger under dashbordet.. bruk eliminasjonsmetoden: mål om du får strøm opp til bryteren ->strøm: feilen ligger i bryteren eller etter -> ikke strøm: feilen ligger før -> mål om du har strøm ut av releet under dashbordet og slik forsetter du så finner du ganske kjapt ut hvor feilen er:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted May 1, 2006 Author Share Posted May 1, 2006 Takluken har virker siden det ble mildvær i luften.. Så har ikke hatt noe problem med de siste 2 ukene.. Over til det med vindusheisen.. Om eg finner en lik bil hos en hugger.. Er det bare og dra med seg hele systemet og så bare bytte det ut?? Passer festene som er der fra før?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts