Gå til innhold

ny diff til 320i


straight_six
 Share

Anbefalte innlegg

jeg trenger en ny diff til e30 320en min, og jeg lurte på om det er noen som har noen anbefalinger når det gjelder åssen diff jeg skal gå for?

jeg tenkte litt på 325 diffen men er litt usikker åssen det vil bli med tanke på utveksling.

er det mye arbeid som må gjøres for å få på 535 diffen?

den er vel ikke bolt on regner jeg med.

takker for svar

mvh Tim Granli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for den store E30 diffen, M3 eller 325i. Skaff deg en med diffbrems først som sist.

Utveksling varierer, 3,15:1 på M3/3,46/3,64/3,74(?)/3.91(?) på 325i.

Hvis du har planer om å fortsette med 320 motor, ville jeg valgt 3.64 eller høyere.

535i passer ikke bolt on, men lille diffen fra E28 er samme som store til E30, bortsett fra lokket bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 og 325i diff med brems er samme greia, bortsett fra utveksling. Er plug and play. Mulig du må file et par av hullene i traversen ovale, men ikke sikkert. Varierer.

Tipper din 320i E30 har 3,91 eller 4,10 originalt, med lite diffhus.

Min hadde 4,10 og jeg har byttet til 3,46 med brems. Medfører at den er blitt skikkelig langbeint med original girkasse (overgir på femte) Jeg har en M50b25 som skal inn sammen med en M3 girkasse, med utveksling 1:1 på femte, mao som fjerdegir på originalkassa. Da tror jeg det vil være en ok kombinasjon mellom aks. og motorveiegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...