haugens Skrevet April 20, 2006 Share Skrevet April 20, 2006 e34 520iA - 92 mod Lyd/bildeklipp 1 : http://s66.photobucket.com/albums/h252/ ... V04634.flv Dette skjer på filmen : Går rett inn en sekvens hvor bilen først fusker kraftig rundt 2000 omdr. (merk forbruksmåleren også). Jeg holder hle tiden gassen inne - plutselig skyter bilen fart og turtallet går vinder opp...Fuskingen opphører. (når jeg stanset var tomgangen ujavn, men det viser ikke filmklippet) Lyd/bildeklipp 2: http://s66.photobucket.com/albums/h252/ ... V04638.flv Dette skjer på filmen : Bilen parkert : Fusker ikke på tomgang (film starter rett etter jeg har rørt gassen... turtall stiger og fuskingen begynner (jeg holder hele tiden javnt med gass, slipper ikke opp ) fusker vider og så går den pluselig over "fusketurtallet" og turtallet øker...legger selg lavere på tomgang og får ujavn gang der... Lyd/bildeklipp 3: http://s66.photobucket.com/albums/h252/ ... oss004.flv Dette skjer på filmen : Mye av det samme som på klipp 1 - mer at mens fuskingen pågår holdes gassen inne og at når turtallet går videre opp forsvinner også fukingen når jeg senenere er på samme turtall hvor den tidliger fusket...slik er det alltid. (se under) Så fort bilen blir varm begynner den å fuske v/ca 2500 omdr. holder jeg gassen inne fortsetter den å fuske, noen ganger lenge, andre ganger noen sekunder får den skyter fart videre og fuskingen blir da borte. Men da blir tomgangen annerledes (ujavn) Når fuskingen ikke er der lenger (etter jeg har gitt gass til turtallet øker over "fuskeområdet" trekker den også merkbart dårligere enn tidligere. Gassen i bunn (ikke kickdown) og den drar javnt opp i fart og turtall, men mye tregere enn normalt. Hva skyldes dette - går den i et slags nødprogram ? Synes nemlig å merke at automatkassa ikke girer like mykt som tidligere. Men hvorfor fusker den ? Og hvorfor skjer dette bare akkurat når motoren blir varm. Ps det virker som om motoren også blir mye raskere varm nå en får - kan dette ha med tett eksos/katalysator e.l å gjøre ? Men jeg skjønner ikke da at fuskingen blir borte på høyere turtall... ? HJELP ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet April 20, 2006 Share Skrevet April 20, 2006 Linkene fungerer ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 20, 2006 Share Skrevet April 20, 2006 Passord!!?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugens Skrevet April 20, 2006 Forfatter Share Skrevet April 20, 2006 Vet ikke hvorfor direktelinken ikke fungerer her på bimmers... på bmwccn.no fungerer det greit uten passord....skal se nærmere på det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugens Skrevet April 21, 2006 Forfatter Share Skrevet April 21, 2006 ...nå ser det ut til å fungere igjen... gi beskjed hvis det ikke gjør det da. Og kom selvfølgelig med forslag til hva som kan være problemet med bilen.. Dette er gjort : Diagnose = førte til at en coil ble byttet, samt kamakselføler og veivakselføler. Alle coiler og plugger forsøkt byttelånt av en lignende bil uten forandring i resultatet. Luftmassemåleren forsøkt byttelånt (ikke noe bedre) Toppdekselpakning byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet April 21, 2006 Share Skrevet April 21, 2006 Jeg hadde jo ikke i nærheten til fjusking som det der!! Jeg trur ikke lanbdasonden, du kan bare koble den av og prøve uten. Ta batteriet av i 10 /15 min, start bilen og la den gå varm uten at du rører gassen. så tar du deg en prøvetur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet April 21, 2006 Share Skrevet April 21, 2006 Og seff kan det være gode gamle jordfeil. Hørtes akkurat ut som når jord-kabelen mellom blokka og karosseri løsnet på 320`en eg hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugens Skrevet April 22, 2006 Forfatter Share Skrevet April 22, 2006 ..har hatt av jordkabel og pusset tilkoblingspunkter osv, ser ikke ut til å hjelpe... Og så blir jo fuskingen borte når jeg kommer over "fusketurtallet" og da kommer den ikke tilbake heller før jeg stopper bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugens Skrevet April 26, 2006 Forfatter Share Skrevet April 26, 2006 Prøvde annen hjerne i helgen - fusket fremdeles, men på et høyere turtall. Dro hjem og nullstilte hjernen min - da fusket bilen akkurat som den gjorde tidligere på dagen med den lånte hjernen. Kjørte meg en liten tur og bilen gusket igjen akkurat slik som på filmen her.... begynner å bli bittelittegrannne lei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet April 26, 2006 Share Skrevet April 26, 2006 Min 525ix oppførte seg også slik. Den startet mormalt , når ble litt varm begynte den å fuske (dro ikke ei bøtte vann engang) Når den var varm gikk den o.k. Etter ca 1 uke endte det med at den bare gikk på tomgang når den ble varm, så fort jeg rørte gassen stoppet den. Flatvogn til verksted. Det var Lambdasonden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet April 26, 2006 Share Skrevet April 26, 2006 Du kan jo stikke på et verksted, dem får jo målt hvor feilen ligger, dem målte min e36 og fant ut lamda"en hadde tatt kvelden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer for life Skrevet Mai 22, 2006 Share Skrevet Mai 22, 2006 Har nøyaktig samme feil på min e39 530da. er ganske deppa pga.dette. fant du feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugens Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2006 ..neida - kjører fremdeles rundt med dette og har igrunn gitt opp ! Setter den hos Alf Lie så fort som mulig har jeg bestemt meg for. (har hatt en bil til å kjøre derfor det ikke har hastet slik for meg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Bensinfilter tett? Bensimpumperelé? Bensinpumpe som fusker kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer for life Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 hold oss oppdatert når feilen er rettet. skjønner frustrasjonen når bimmern ikke går som den skal. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå