whalebiter Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Har en blålilla BMW som jeg skal gjøre litt lakkarbeid på, men fargekoden er borte. Er ikke sikker på om den er daytonafiolett, jeg mistenker den har større innslag av mørkeblått enn daytonafiolett. Er det noen som vet om det var en standardfarge på E30 som minner om dette. Evt fargekode? Her er et bilde, men desverre dårlig kvalitet. (Mobil) Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 du har jo alle fargekodene til bmw her: http://www.bimmers.no/statisk.php?id=fargekoder Link to comment Share on other sites More sharing options...
whalebiter Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 Ahh, den visste jeg ikke om *slår meg på panna* Men den hjelper jo egentlig ikke så mye for jeg vet jo ikke om den faktisk er daytonafiolett. Kom E30 i daytonafiolett i det hele tatt? Hvis ikke, hvilken farge ligner mest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Bmw forhandlere burde jo ha en viss peiling/oversikt/tabeller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwdude Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Heisann, jobber som bil lakkerer.. Vis du går ned på et lakk verksted med bilen. så har di et farge kart over alle bmw modellene.. og da har demm ferdig sprøytet plater som kan tilsvares dinn bil. med det, finner du orginal fargen GARANTERT med en gang. Og vis bilen dinn e matt eller begynner å blid noen år så har di flere alternativerpå farge pigmenter om du skjønner, opp til 4-5 forskjellige farger innen dinn kode som er lik.. Håper dette kunne hjelpe litt. Mhv Torstein Link to comment Share on other sites More sharing options...
whalebiter Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 Takker for all hjelp. Må vel innom en forhandler for å få kode. Noe som passer bra siden jeg skal klage på et bakrutebytte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts