Gå til innhold

forskjellig dekk bredde framme og bak?


hypolisot
 Share

Anbefalte innlegg

har 4x235 dekk på bilen, er jo mildt sagt ei plage og kjøre med..

Nå er ett av dekkene begynt å bli dårlig så tenkte og kjøpe nye dekk framme i mindre dimensjon.

Hvor mye kan en gå ned, og hvor mye anbefales det? noen erfaringer?

er 17x7.5 felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

235 bør ikke være noe problem å ha foran på en E34. Jeg har selv hatt den dimensjonen på E36en min og hadde så og si ingen sporing. Bytt til noen gode dekk heller og fyll i litt ekstra luft og du vil merke at sporingen blir borte. Gamle, slitte 235 dekk sporer nesten alltid.

Går du ned i dimensjon vil du heller ikke få denne kombinasjonen godkjent av biltilsynet (om det skulle bety noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

235 bør ikke være noe problem å ha foran på en E34. Jeg har selv hatt den dimensjonen på E36en min og hadde så og si ingen sporing. Bytt til noen gode dekk heller og fyll i litt ekstra luft og du vil merke at sporingen blir borte. Gamle, slitte 235 dekk sporer nesten alltid.

Går du ned i dimensjon vil du heller ikke få denne kombinasjonen godkjent av biltilsynet (om det skulle bety noe).

Mine 235/40-18 (4x) sporer veldig. Men kan også være meget dårlige veier her som slår inn på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, men hvilke modeller av E34 ble levert med 235 bak og smalere foran? :wink:
akkurat det veit jeg ikke :), bare sjekket det da jeg selv kjører med litt smalere foran.. eller bredere bak etter hvordan man liker å se det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 235/40-18 Foran og 265/35-18 bak på min e39! Veldig fint å kjøre på.. Nesten ikke merkbart med sporing..

Hadde 235/40-17 på vinterhjula rund baut og det var ikke antydning til sporing..

Kanskje du har noen slappe foringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er godkjent med 235/45-17 foran og 265/40-17 bak. Den sporet veldig med Kuhmo-dekk, og ble verre etter som dekkene ble slitt. Med relativt nye dekk i dag, Dunlop, sporer den ikke i hele tatt. Frode H.'s innlegg er nok temmelig korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 235/40-18" foran på E34 520'n min uten noe som helst problemer, men det er på 8.5" bred felg. Blir vel litt ballong og skarpe hjørner på 7.5" felg. For å unngå sporing med brede lavprofilsdekk er det viktig å ha høyt lufttrykk (40-42psi har jeg god erfaring med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...