gdf Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Har nå begynt å bytte bremseklosser på bilen. Men jeg får ikke på siste klossen, da stempelet står for langt inne til at jeg får på siste klossen (fremhjulene). Jeg har prøvd å presse den inn igjen, men uten hell... hvordan får man på siste klossen? Haster! Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Press den inn med tang etc. Den SKAL inn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 bare å bruke en rørleggertang og klemme til! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tumaz Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 har du ikke tang tilgjengelig kan du bruke henda også hehe! funker fett det, tar bare litt tid. da presser du med tomlene på hver side, så bytter du og presser oppe og nede. kan være at grunnen til at jeg klarte det er pga jeg er jæævlig sterk da! eller fordi det var på en manta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhane Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Legg de gamle klossene inn og du har fine anleggsflater for å bruke stort redskap til å presse bremsesylinderene inn dit hvor de skal være. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn 320 Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Berre å presse på alt du klarar! Skrutvinge funkar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
saevik Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Bruk en jekk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn 320 Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Bruk en jekk.. Kva slags jekk? Er vel ikkje veldig lett å komme til på stempelet med det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
saevik Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Bruk en jekk.. Kva slags jekk? Er vel ikkje veldig lett å komme til på stempelet med det? Det finst små pumejekker som det heiter..Eg har ein som er 4,5cm tjukk som du legger mylla..Løfter 4tonn=) skulle vell halde;) hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gdf Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 Oj, her var det mange gode svar! Men jeg fant ut at skrutvinge funker fett... Satt på de gamle bremseklossene, og satte skrutvingen på, for å så presse stempelet inn. Men fy f*** så tungt det er å presse inn... du manta-gutt, kan få skifte bremseklosser til meg neste gang, visst du presser stempelet inn med hendene, vil bli et artig syn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts