Gå til innhold

Noen som har erfaring med Apex senkesett?


Skogen
 Share

Anbefalte innlegg

hehe. da er han (en annen)/du (ser du har kjøretøy "e34" her) samme problem som meg.

Stabstagen her helt anderledes på 91modellene og frem til mai 1992 på E36. Apex lager ikke senkesett til de bilene.

Schmiedmann selger heller ikke -noe- senkesett til 91mod E36.

Eneste du kan gjøre er: bytte stabstag og alt annet som trengs for å konvertere til det nyere understellet, for så å kjøpe et normalt senkesett,

eller du kan kjøpe bilsteindempere (og f.eks. H&R-fjærer). Bilstein lager til 1991. Bilstein + H&R kommer på ca 7500,- (40/15 senking)

Kjøper du dempere som er laget til 92 og eldre modeller, så vil ikke festene passe. Dvs, du har ikke noe sted å feste demperne.

Slik er det bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Apex senkesett på min med demperere og fjører. Senker 40/40.

Fungerer veldig bra! Blir vesentlig stivere enn orginalt og kan ha mye høyere hastigheter gjennom svinger.

Ingen tegn slitasje etter 1 år, bortsett fra at det begynner å danne seg rustbobler på den ene fjæra.

Fuglte med TUV papirer også :)

GS bildeler har kampanje nå forresten..

Og skal man ha senkesett så burde man satse på fjører OG dempere, eller vil du bare få ei vannseng etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med apex senkesett, 60/40 og har gjort det et års tid.

Det fungerer helt greit for å få bilen lavere, men det er lite med sportslighet etter min mening. Bilen krenger for mye, og det er lettere å slå nedi, så jeg har faktsik vurdert å få på noe stivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med apex senkesett, 60/40 og har gjort det et års tid.

Det fungerer helt greit for å få bilen lavere, men det er lite med sportslighet etter min mening. Bilen krenger for mye, og det er lettere å slå nedi, så jeg har faktsik vurdert å få på noe stivere.

Med dempere og fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med apex senkesett, 60/40 og har gjort det et års tid.

Det fungerer helt greit for å få bilen lavere, men det er lite med sportslighet etter min mening. Bilen krenger for mye, og det er lettere å slå nedi, så jeg har faktsik vurdert å få på noe stivere.

du burde kanskje skifte krengningshemmere før du skifter ut demper/fjører hvis du har problemer med krenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med apex senkesett, 60/40 og har gjort det et års tid.

Det fungerer helt greit for å få bilen lavere, men det er lite med sportslighet etter min mening. Bilen krenger for mye, og det er lettere å slå nedi, så jeg har faktsik vurdert å få på noe stivere.

slår nedi? hvordan veier kjører du på? aldri slått nedi med min selv på ekstremt dumpete vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med apex senkesett, 60/40 og har gjort det et års tid.

Det fungerer helt greit for å få bilen lavere, men det er lite med sportslighet etter min mening. Bilen krenger for mye, og det er lettere å slå nedi, så jeg har faktsik vurdert å få på noe stivere.

slår nedi? hvordan veier kjører du på? aldri slått nedi med min selv på ekstremt dumpete vei.

Slår aldri nedi her heller.. isåfall må det være eksosen ved _ekstreme_ hull i veien. Har kjørt rimelig fort på bygdeveier med telehiv uten antydning til at den slår nedi..

Apex er ihvertfall hvert pengene, tatt i betraktning prisen (3 lapper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte 60/40 + dempere hos gs idag..

fekk også med nye fjørskåler å stab-stag,de som måtte til for å passe,for en rimeli peng..

Eg har nåkk e34 ja..Men,er dama som skal ha..

Kjører me ihel kappa fjører no.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...