Gå til innhold

Merkelig ting med rattet


Mauro
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville heist opp bilen og sjekket etter slakk framme. Finner du slakk i en styrekule så er det jo bare til å få den byttet og ta forstilling..

Ellers for å få rattet beint kan du jo alltids stille bilen med dekka helt beint, også løsne rattet og justere det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket just lufttrykket, det var ok. Rattet står bitte litt mot høyre da altså, men bilen går rett frem om man slipper rattet. Det er heller ingen døgang på rattet.

Er det noe som må byttes eller stilles inn? Noen som vet sånn cirka hva det kan komme på ? (pris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis en skjevhet du har forårsaket ved sleggebruken. Sannsynligvis har du slått venstre fremhjul slik at det sprer for mye, eller høyre fremhjul slik at det spisser for mye.

Dette kan kompenseres ved å enten løsne venstre endeledd og stramme inn litt, eller løsne høyre endeledd og slakke opp...(shit, står endeleddene foran eller bak navet?? Står endeleddene bak navet blir justeringen omvendt. Er vant til Ford jeg...) :oops:

Vil ikke råde deg til å endre rattposisjon, da geometrien ikke blir bedre av det, og som på sikt fører til raskere dekkslitasje.

Det sikreste er nok en hjulstillingskontroll. koster nok et sted under 1000-lappen...

Om lufttrykket i dekkene er ulike vil bilen trekke til siden. Siden den går snorrett, kan vil vel utelukke lufttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt perfeksjonist, så det er derfor jeg poster her.
Kan det være at vi har fucka noe når vi har brukt slegge for å få av felgene, eller er det normalt ?

En perfeksjonist som bruker slegge? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt perfeksjonist, så det er derfor jeg poster her.
Kan det være at vi har fucka noe når vi har brukt slegge for å få av felgene, eller er det normalt ?

En perfeksjonist som bruker slegge? :P

1. Felgene hadde ikke gått av hvis ikke.

2. Ikke jeg som slo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...