Mauro Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 Jeg er litt perfeksjonist, så det er derfor jeg poster her. Når jeg kjørte med vinterdekkene så sto rattet akkurat sånn som det skal når bilen gikk rett frem, men når jeg fikk på sommerdekkene, så går den litt mot venstre om jeg har rattet rett. Må kjøre med rattet mot høyre for å kjøre rett frem :s Kan det være at vi har fucka noe når vi har brukt slegge for å få av felgene, eller er det normalt ? Er det lett å stille inn rattet? Hvordan gjør man det? Vil at rattet skal stå 100% korrekt tilforhold med hvordan bilen går
318 Touring 04 Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 du brukte slegge for å fa de av.... nice med litt presisjons arbeid hehe
Bjørn 320 Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 Viss du brukte slegge er det vel fare for at det kan ha ein aldri så liten innvirkning! Kan jo prøve å avbalansere felgane på nytt?
Mauro Skrevet April 24, 2006 Forfatter Skrevet April 24, 2006 Hvordan kan jeg sjekke om det er noe fuck der ? De hadde ikke gått av uten slegge. Og hva hjelper avbalasering for når ratter står feil tilforhold med hjulene ?
iittala Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 Hvis du har denga av hjula med slegge er det bare en løsning. Shipp kjerra til en som kan sjekke spissinga for deg. Eventuelt en firehjulskontroll når du først er i gang. Skal se at dersom du legger på vinterdekka på nytt så er rattet akkurat like skjevt..
Mauro Skrevet April 24, 2006 Forfatter Skrevet April 24, 2006 Hvis du har denga av hjula med slegge er det bare en løsning. Shipp kjerra til en som kan sjekke spissinga for deg. Eventuelt en firehjulskontroll når du først er i gang. Skal se at dersom du legger på vinterdekka på nytt så er rattet akkurat like skjevt.. Ok, men det kan fikses? Hvor mye vil det koste i så fall ?
Ballder Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 Viss du brukte slegge er det vel fare for at det kan ha ein aldri så liten innvirkning! WinkKan jo prøve å avbalansere felgane på nytt? Og slegga ble brukt for og få av vinterdekk, ikke for og få på sommerdekk. Luftrykket da.. Sjekka det?
iittala Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 Ok, men det kan fikses? Hvor mye vil det koste i så fall ? Alt kan fikses.. Hvis det kun er snakk om justering koster det ikke allverden. Tror jeg betalte rundt en tusenlapp forrige gang jeg hadde firehjulskontroll. Er ikke så mange som kun vil sjekke spissing for deg lenger(var min erfaring sist jeg skulle ha jobben gjort, selv det er eneste hjulvinkelen som er justerbar på e34)
Mauro Skrevet April 24, 2006 Forfatter Skrevet April 24, 2006 Du har nok bøyd ett stag eller kule. Hvor mye koster ny/nytt stag eller kule ?
Mauro Skrevet April 24, 2006 Forfatter Skrevet April 24, 2006 Ok, men det kan fikses?Hvor mye vil det koste i så fall ? Alt kan fikses.. Hvis det kun er snakk om justering koster det ikke allverden. Tror jeg betalte rundt en tusenlapp forrige gang jeg hadde firehjulskontroll. Er ikke så mange som kun vil sjekke spissing for deg lenger(var min erfaring sist jeg skulle ha jobben gjort, selv det er eneste hjulvinkelen som er justerbar på e34) Ja, jeg har sjekket lufttrykket, men kan jo alltids dobbelsjekke. Noen som kan si hva det skal være nøyaktig. Stoler ikke helt på den tavla på bensinstasjonen. 225/45 17" tror jeg hjulene er. Lufttrykk?
Ballder Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 225/45 17" tror jeg hjulene er. Lufttrykk? Se det ja.. 20 pund i ett hjul og 35 i det andre... Kan fort bli rat på rattet det. Drar bilen til en side om du slipper rattet da?
iittala Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 225/45 17" tror jeg hjulene er. Lufttrykk? Prøv deg litt frem med hva du synes gjør bilen best å kjøre, men det skal være likt. Jeg ville startet på rundt 40psi.
propan Skrevet April 24, 2006 Skrevet April 24, 2006 Det skal stå inne i fører døra di hvor mye trykk det skal være,også justerer du selv +- ettersom hva du mener selv.
Mauro Skrevet April 24, 2006 Forfatter Skrevet April 24, 2006 225/45 17" tror jeg hjulene er. Lufttrykk? Se det ja.. 20 pund i ett hjul og 35 i det andre... Kan fort bli rat på rattet det. Drar bilen til en side om du slipper rattet da? Nei, den drar ikke til siden. Ikke som jeg kan huske ihvertfall... 20 pund ? er det ikke psi det måles i ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå