Gå til innhold

Poleringstips.


Mack10
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har nå tenkt og shine opp bilen min litt ettersom solen har vist at den også har tenkt og besøke oss i Bergen her i disse vårtider!! :lol:

Jeg har tenkt og kjøpe følgende:

Autoglym produkter:

1. Super Resin Polish

2. Extra Gloss Protection (Er dette en lakkforsegler?) :roll:

Noe jeg har glemt??

SPM 1:Hvor lenge skal disse produktene stå på før jeg polerer av??

SPM2: Er det noen spesialkluter eller noe jeg bør bruke??

Tusen takk for svar!!

Mvh Arne

(Skal legge ut bilder av bilen etter at den har nyvokset bikinilinje og legger) \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt det inn enda.. Derfor eg lurer litt FØR eg kjøper om jeg trenger noe mere..

Jeg spurte etter poleringsduk og da kom han med en rull med et slags "papirrull" bare at det ikke løser seg opp.. Går det ann og bruke til begge voks/polerings greiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt det inn enda.. Derfor eg lurer litt FØR eg kjøper om jeg trenger noe mere..

Jeg spurte etter poleringsduk og da kom han med en rull med et slags "papirrull" bare at det ikke løser seg opp.. Går det ann og bruke til begge voks/polerings greiene?

Ja, det funker meget bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første skal bare stå et par minutter (avhengig av temperatur/fuktighet) til den tørker/blir en grå hinne, så tørkes/poleres av.

Den andre skal på med et tynt lag, og tørke lenge som ChrZZ sier. Så tørkes/poleres av.

Da jeg polerte nå, brukte jeg bare den der polerrullen fra Turtle, kan brukes til alt, men har hørt at slike microfiber-kluter skal være bra. Tenkte å prøve det neste gang...

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å bruke myke kluter. Autoglym perfect polishing cloth er fin, og vaskbar hvis jeg ikke husker feil. Autoglym/Krefting har også lammeullskluter som er bra. Har sett papirliknende kluter men synes de er altfor grove.

Har brukt Super Resin Polish og min erfaring er at den ikke holder særlig lenge. Fordelen er at den ikke drar ned glansen så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gloss protection skal bevare polerings resultatet lenger ja, men når du tar på den glossen må du bruke minimalt om gangen, det er vanskelig å få pent hvis du tar for mye.

Gloss protection er like tynt som vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også er viktig er jobben du gjer før du polerer. Det er viktig å ta ein skikkeleg vask av bilen med avfetting, eg bruker Sabilex som ein får kjøpt på ESSO den virker bra. Det er ikkje vits i å polere inne dritten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den glossen er mystisk.... bruk VELDIG lite av den... bare nok til å dekke overflaten...

om man bruker for mye tar det lenger tid før det tørker, og det blir også hardere å få av.. man må polerer hardere da.

men resultatet blir veldig bra... om man gjør det skikkelig blir det helt knall

pass på at det ikke er for kaldt når du gjør dette... ta det en dag du er helt sikker på at det er varm nok ute ellers tørker det ikke...

lykke til.

autoglyms vindus-vask ( den blå flasken ) er kjempefin... kanskje det beste de noengang har laget... polerer vinduene og de blir virkelig super-rene og pene..hehe prøv den ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...