joris Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 EDIT: For å spørre på en annen måte. Hva er forsjellen på 200 og 885 toppen når det gjelder forbrenningsvolum? Driver å regner litt på komp til 327 (uten turbo) bygge. Vil ha mellom 10:1 og 11:1. Undersøker litt hvilke stempler/råder jeg skal gå for eller om jeg må plane av blokka. (vil helst ikke det siste..) Etter å ha studert og regna litt har det dukket opp noen spm: En 325 motor er visst blitt levert med 3 forsj stempler og dermed 3 forbrenningsvolum. Med cat: 53,2 cm3 Uten cat (85-89 euro 1) 47,7 cm3 Uten cat (87-88) 49,5 cm3 Hvor stor del av volumet som ligger i toppen på 885? ETA motoren har blitt levert med 3 forsj komp. Super ETA, 8,5:1 USA mod, 9,0:1 Euro mod 10,2:1 Det er vel kun super ETA`en som har 885 og resten 200 topp? Hvor stor del av forbrennnigsvolumet ligger i 200 toppen? Det jeg vil regne ut er hvilken komp jeg får ved å sette 885 topp på eta`en med 10,2:1. Noen guruer som vil svare...?
propan Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 Det beste er uansett å plane blokk,da kan du jo nesten velge komp forhold. eta veiv i b25 og tar av 2,11 på blokka er en velbrukt oppskrift.
joris Skrevet April 25, 2006 Forfatter Skrevet April 25, 2006 Er med på den og har lest at det blir gjort, men fikk høre på et velkjent motorverksted at det umulig kunne være bra for blokka.. Og hva med timingen til kammen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå