Gå til innhold

Olje mot ventiltikking..


BMW_POWER
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

noen som har hatt ventiltikking på sine biler og blitt kvitt det etter olje merke/sort bytte?

vet det er flere tråder om olje, men finner ikke svaret mitt..

24v motorene er jo veldig kjent for dette, men er det noen som har blitt kvitt problemet?

kom da med merke og type!

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hydrauliske ventilløftere? Har hørt det skal hjelpe med god olje ja, me n jeg har en 318i 93 mod, den tikker igrunn en del. Hadde nettop oljeskift og det hjalp ingen ting på. Er selv ute etter svar på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den tikker, kan det visst være løfterne som er slitt eller noe i den dur, og de kan byttes. Jeg vet ikke hvor riktig dette er, men jeg har lest det en plass :) Ikke stol på det jeg sier for å si det slik .. Noen andre kan evnt. bekrefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk motorens og Valovoline halvsyntetisk 10W-40 olje. Min gamle bil tikket fælt men den ble helt bra!

Hms, jeg kjøpte en god olje selv.. skulle være veldig bra.. dyr var den også.. hjalp ingen ting hos meg.. kan det virkelig være så stor forskjell på oljetypen? var en halvsyntetisk 10W-40 det også mener jeg på. Vits for meg å prøve å bytte olje? Hva mener du med motorrens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrens er et stoff som man fyller på i oljepåfylling på motoren og lar motoren gå i X antall minutt før man tapper av oljen og fyller på ny fin olje.

Har brukt noe som heter "Forte" på min og det fungerte ganske bra. Vart kvitt en del tikking. Motoren min blir vel ikke fri for tikking før en overhaling(som ikke blir gjort). Motor M40B18 som har passert 300 000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å skifte fra hel-syntetisk til del-syntetisk på den gamle e36(320) min, men det ble etterhvert ventiltikking.

Skiftet så til hel-syntetisk og noe tynnere olje igjenn, og nesten all ventiltikkimg forsvant.

Husker desverre ikkje merke, men ble kjøpt inn på bil-extra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...