Gå til innhold

e30 turbo spørsmål


325ixturbo
 Share

Anbefalte innlegg

hei jeg har en e30 325ix med t3-4 turbo og en liten mosselman ic. har kjøpt smt6 og skal ladde mere enn 0.4bar må jeg bytte dyser evt vilke og må jeg o-ringe blokka og ha mls toppakning opp til 1.0 i ladde trykk? og må jeg bytte bensinregulator? tar i mot alt av tips motoren har vel 9.7-1 i komp nå tror jeg, evt kosnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tilleggsdysesystemet til smt er vel på en måte å kompensere for mindre hoveddyser ved å sprøyte bensin felles til alle sylindrene..? Slik jeg har forstått det. Det er vel på en måte en enkel løsning som fungerer greit. Når det gjelder BTR og toppakning / o-ring så kan du ta en titt på ppf forumet. Står mye interressant der! (men der har du sikkert vært før)

Men jeg vil tro tykkere toppakning evt å dreie ned stemplene en smule er veien å gå dersom man ikke trykker penger selv.

Har fått inntrykk av at det koster endel å få noen med utstyr til å frese i blokka. Er sikkert en kunst bare det..

Går med planer selv... Nei det ble feil.. Jeg skal bygge turbo selv til sommeren, så det blir interessangt å følge med på denne tråden videre. Er sikkert mange her inne som har en smule peiling på dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som fulgte med på Autopower-forumet før PPF i det hele tatt var påtenkt så kunne man se man se at det var utallige SMT6-brukere som hadde problemer med å få systemet til å fungere skikkelig.

Inntrykket jeg satt igjen med var at de svært få som fikk det til å fungere var oppegående folk med motor/elektronikk- og datakunnskaper på plass.

Det vil med andre ord si at du sansynligvis ikke kan regne med å få hjelp/support av andre om du skulle støte på problemer underveis.

Kanskje du kan bruke en BTR som er progressiv, med justering av både grunntrykk og rate of rise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få smt6 til å fungere går greit tror jeg.jeg har bjørnstad bil og geir haugen der til å hjelpe meg. de er jo importør og har rullende landevei for mapping. jeg har en 86mod hva er kompen min? så jeg lurer på om det er tilstrekkelig med tykkere toppakning bare. el om jeg må gå for mls toppakning og o-ringing av blokka på 1.0bar i laddetrykk og senke komp,og må jeg sveise kjølekanalene på toppen? med smt6 og nokk bensintrykk skulle vell ikke tenningsbank være problemet el? vet av en blokk som er o-ringet for 4t.. d er vel grei pris d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les tråden din en gang til så ser du at du allerede har fått svar på MLS-spørsmålet ditt... MLS ELLER o-ringing.

Tykkere toppakning finns kun i +0,3mm så du kan jo selv regne ut hvor mye reduksjon i kompforhold det gir deg :wink:

Sveis kjølevannskanalene..better safe than sorry.

Detonasjon bør Bjørnstad og Geir H allerede ha utstyr for å "høre", det er jo tross alt primær-utsyr til mapping.

Du har 9,4/9,7:1 avhengig av hvor du leter, det korrekte blir å ta cc-måling, fort gjort...

4k....kanskje...kjenner du historien til blokka da? Komplett bunndel med dreide stempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...