325ixturbo Skrevet April 26, 2006 Share Skrevet April 26, 2006 hei jeg har en e30 325ix med t3-4 turbo og en liten mosselman ic. har kjøpt smt6 og skal ladde mere enn 0.4bar må jeg bytte dyser evt vilke og må jeg o-ringe blokka og ha mls toppakning opp til 1.0 i ladde trykk? og må jeg bytte bensinregulator? tar i mot alt av tips motoren har vel 9.7-1 i komp nå tror jeg, evt kosnader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet April 26, 2006 Forfatter Share Skrevet April 26, 2006 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet April 26, 2006 Share Skrevet April 26, 2006 no offence, men er det ikke litt teit å bumpe en tråd etter 38 minutter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet April 26, 2006 Forfatter Share Skrevet April 26, 2006 ivrig etter svar da glemmer man klokka.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet April 26, 2006 Share Skrevet April 26, 2006 hehe jaja... Du får ha lykke til i din søken etter svar, så skal jeg slutte med Off-Topic bumping her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet April 26, 2006 Share Skrevet April 26, 2006 hvor tykk er mls toppakningen? hvis du ikke har dekompet motoren på noen måte så bør du ikke overstige 0.5 i trykk. Du trenger ikke å bytte dyser med det første, om du kjører med 1 eller 2 tilleggssprut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 26, 2006 Share Skrevet April 26, 2006 Piano ELLER mls er greia. En av delene. SMT6 har jeg ikke greie på så vet ikke noe dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 hvar vel endel høy comp for og lade særlig masse og kanskje. ville vel vurdertstempler kanskje.. kommet seg ned på 8 tallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 Kjøp tykkere MLS davettu:) dobbelt så tykk kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 Poenget med tilleggsdysesystemet til smt er vel på en måte å kompensere for mindre hoveddyser ved å sprøyte bensin felles til alle sylindrene..? Slik jeg har forstått det. Det er vel på en måte en enkel løsning som fungerer greit. Når det gjelder BTR og toppakning / o-ring så kan du ta en titt på ppf forumet. Står mye interressant der! (men der har du sikkert vært før) Men jeg vil tro tykkere toppakning evt å dreie ned stemplene en smule er veien å gå dersom man ikke trykker penger selv. Har fått inntrykk av at det koster endel å få noen med utstyr til å frese i blokka. Er sikkert en kunst bare det.. Går med planer selv... Nei det ble feil.. Jeg skal bygge turbo selv til sommeren, så det blir interessangt å følge med på denne tråden videre. Er sikkert mange her inne som har en smule peiling på dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 hvor tykk er mls toppakningen? Denne får man kjøpt i flere tykkelser. F.eks mellom 1,2 og 3.0 mm til M20. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 For de som fulgte med på Autopower-forumet før PPF i det hele tatt var påtenkt så kunne man se man se at det var utallige SMT6-brukere som hadde problemer med å få systemet til å fungere skikkelig. Inntrykket jeg satt igjen med var at de svært få som fikk det til å fungere var oppegående folk med motor/elektronikk- og datakunnskaper på plass. Det vil med andre ord si at du sansynligvis ikke kan regne med å få hjelp/support av andre om du skulle støte på problemer underveis. Kanskje du kan bruke en BTR som er progressiv, med justering av både grunntrykk og rate of rise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet April 27, 2006 Forfatter Share Skrevet April 27, 2006 å få smt6 til å fungere går greit tror jeg.jeg har bjørnstad bil og geir haugen der til å hjelpe meg. de er jo importør og har rullende landevei for mapping. jeg har en 86mod hva er kompen min? så jeg lurer på om det er tilstrekkelig med tykkere toppakning bare. el om jeg må gå for mls toppakning og o-ringing av blokka på 1.0bar i laddetrykk og senke komp,og må jeg sveise kjølekanalene på toppen? med smt6 og nokk bensintrykk skulle vell ikke tenningsbank være problemet el? vet av en blokk som er o-ringet for 4t.. d er vel grei pris d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet April 28, 2006 Share Skrevet April 28, 2006 Les tråden din en gang til så ser du at du allerede har fått svar på MLS-spørsmålet ditt... MLS ELLER o-ringing. Tykkere toppakning finns kun i +0,3mm så du kan jo selv regne ut hvor mye reduksjon i kompforhold det gir deg Sveis kjølevannskanalene..better safe than sorry. Detonasjon bør Bjørnstad og Geir H allerede ha utstyr for å "høre", det er jo tross alt primær-utsyr til mapping. Du har 9,4/9,7:1 avhengig av hvor du leter, det korrekte blir å ta cc-måling, fort gjort... 4k....kanskje...kjenner du historien til blokka da? Komplett bunndel med dreide stempler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet April 29, 2006 Forfatter Share Skrevet April 29, 2006 takker for innspill. men 4k var kun for ren blokk som er hona og plana. må vell bare gå for full pakke el ingenting her ser d ut til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå