Guest Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Var ute å lufta bilen før jeg skulle legge meg i kveld.. så stoppa jeg for å snakke med en kompis.. da jeg skulle starte igjen så nekta den å starte! Den bare "kjinner" veldig mye... høres ut som den har fryktelig lyst til å starte for å si det sånn:p Har ikke hatt noe symptomer på dårlig motorgange o.l.. Skjønner ingenting her altså... Noe som har opplevd noe lignende? tips, erfaringer? eller en formening om hva det kan være..? Det er altså en 93` 520i Sedan det er snakk om..! Mvh Stig Link to comment Share on other sites More sharing options...
kabeldeigen Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 går bensinpumpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Hmmm... det tenkte jeg ikke over å høre etter.. skal sjekke det senere i dag.. bilen står et lite stykke unna, så jeg må få henta den hjem.. Men jeg tenkte tanken etterpå da.. kan ikke være noe annet jeg kommer på iallefall... vet at bensinpumper ryker i ny og ne på e34.. ifølge naboen min... men det er vel en slitedel! Noen flere synspunkter her? Nekter å sette bilen på verksted... skal fikse dette selv:) noen tips til hva jeg bør se over først? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Kan være bensinpumpa ja, hva med startmotoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW_POWER Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Hmmm... det tenkte jeg ikke over å høre etter.. skal sjekke det senere i dag.. bilen står et lite stykke unna, så jeg må få henta den hjem.. Men jeg tenkte tanken etterpå da.. kan ikke være noe annet jeg kommer på iallefall... vet at bensinpumper ryker i ny og ne på e34.. ifølge naboen min... men det er vel en slitedel!Noen flere synspunkter her? Nekter å sette bilen på verksted... skal fikse dette selv:) noen tips til hva jeg bør se over først? garantert bensinpumpa di, hadde det samme med min.. kjørte på butikken, kom ut og sku starte men ikke antydning til og tenne en gang.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Ja det er den.. hvor får jeg kjøpt billigst og raskest? såg det kosta mange tusen på gsbildeler.. kan jeg bruke en pumpe fra en 525 92 mod? Hvor sitter bensinpumpa forresten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2RE_Racing Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Ja det kan du. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 aah... flott.. slipper unna med 600,- da.. men er det noen som vet hvor den sitter på en 93` 520? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2RE_Racing Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Skjekk ETK. Den er nok i tanken. Har du sjekket at det ikke er bare at den ikke får strøm?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Hmm.. er det noe som bruker å skje sånn uten videre da? at den ikke får strøm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2RE_Racing Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Det er jo et rele fremme som kan henge seg opp.. Er jo ikke livslang varighet på magnetbrytere! Har byttet den på min bil og på noen andre.. (Flere MB W124) Pumpa er denne: (nr 1 / 6) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Hører jeg pumpa starte når jeg skrur på tenninga, om den fungerer? Og en ting til.. Kan jeg bruke denne: http://www.biltema.no/carparts/carpart_ ... iRelItemId Link to comment Share on other sites More sharing options...
2RE_Racing Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Ja den skal gi et støt når du slår på tenninga. Du kan jo også prøve å koble ut kabelen som går til startmotoren fra batteriet (om du har mulighet til det) for så å vri nøkkelen til "start" posisjon. Da skal ihvertfall pumpa gå kontinuerlig. Ja ifølge biltema så kan du bruke den ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Ok... da har jeg litt å gjøre i dag.. noen som har byttet pumpe på denne bilen før? ligger den over tanken? Vanskelig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2RE_Racing Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 fort gjort. En stor vannpumpetang og et skrujern. Smal sak heldigvis.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts