Gå til innhold

Førerkortbeslag etter ulykke??

BimmerKing
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg greide å havne oppi en situasjon der jeg forårsaket en ulyke Tirsdag denne uka, og i den forbindelse tok de sertifikatet mitt "midlertidig/rutinemessig", men jeg har ikke fått skrevet under på noe, og har heller ikke fått avgi formell forklaring. Hvorfor får jeg ikke det? Jeg reiste direkte til lensmannen etter jeg fikk reise fra sykehuset. Både jeg og damen jeg traff måtte på sykehus til observasjon, men det gikk bra med henne. Det er vel mer enn man kan si om meg, men det er ikke nøye. Spørsmålet mitt er om de kan holde sertifikatet mitt så lenge jeg ikke har skrevet under på samtykke til førerkortbeslag? Må jeg ikke fradømmes lappen hvis de skal kunne beholde lappen min? De vil ikke si noe hverken fra eller til, og det irriterer meg at de ikke kan svare meg... Når det skal sies, så husker jeg fint lite av ulykken. Alt står klart for meg før ulykken, men ulykken og en del av det etterpå er borte.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis ingenting har skjedd(ved domstol) innen tre uker som Øystein sier her så kan du dra rett ned å hente førerkort.

Problemet er bare at politiet kan beholde førerkortet frem til det blir avsagt en dom. Og hvis de innen 3 uker gir deg beskjed om at du skal møte i retten om f.eks 2 mnd frem i tid så beholder politiet førerkortet inntil rettsaken.

Jeg trodde at hvis man ikke hadde fått en dom innen 3 uker så kunne man få den igjen..men slik er det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var borti noe liknende for en haug med år siden... Da mener jeg de beslagla førerkortet på plassen som her. JEg hadde da sovnet og kjørt inn i et par møtende biler og noen campingvogner... Jeg mener å huske noe om at dette kunne vært gjort på en annen måte også, men det er så lenge siden at jeg ikke er 100% sikker. Tror du uansett får tiden avskrevet på eventuelt inndragning av førerkort om de mener du har opptrådd feil på noen måte... Hvis de ellers tar sertefikatet over en lang periode uten at noe straffbart er gjort ville jeg søkt kompensasjon... Men jeg tror du kan forlange å få førerkortet tilbake etter 3 uker hvis ikke noe er domfelt innen den tid...

Ring til en politiadvokat eller noe så finner du nok en løsning.

Fikk du selv store skader? Har selvsagt ikke noe med det, men du skriver lite om hva som skjedde... Håper det løser seg på en bra måte for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da en kompis var ute å luftet bilen sin dagen etter han kjørte opp. Han flyttet furua 10cm (på rot!) og mistet lappen i 6mnd. Det var da ingen andre innblandet heller.. Merkelig sak. Polisen nappa lappen ut av hånden hans uten å spørre pent engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da en kompis var ute å luftet bilen sin dagen etter han kjørte opp. Han flyttet furua 10cm (på rot!) og mistet lappen i 6mnd. Det var da ingen andre innblandet heller.. Merkelig sak. Polisen nappa lappen ut av hånden hans uten å spørre pent engang..

kjørte vel rundt med mellombels førarbevis da? purken er vel litt hissig på nyetablerte unge folk me lappen, men uansett så burde det jo gå an å få forklare kræsjen før dei berre napper lappen og stikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke med bimmer'n... Heldigvis vil jeg si... Se her -> http://www.smp.no/default.asp?page=1024 ... 8,1〈=1

(Bare så det er sagt: Ta opplysningene i artikkelen med en klype salt. Jeg ble også hengt ut med bilde i en avis, der jeg står ved siden av bilen. Se retusjert bilde nedenfor her... Jeg har redigert bort meg selv!)

Bilde av bilen jeg kjørte.. ->

bildered7wu.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuten kan muligens beslaglegge førerkort i inntil 3 uker uten noe siktelse. Det er i allefall det jeg har hørt.

Ingen alvorlige skader eller?

stemmer det, og vis det går over 3 uker så går du bare ned med lov boka så står det klart å tydlig at du har krav på lappen igjenn og ingen kan dømmes etter sittvasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...