Gå til innhold

Førerkortbeslag etter ulykke??

BimmerKing
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis ingenting har skjedd(ved domstol) innen tre uker som Øystein sier her så kan du dra rett ned å hente førerkort.

Problemet er bare at politiet kan beholde førerkortet frem til det blir avsagt en dom. Og hvis de innen 3 uker gir deg beskjed om at du skal møte i retten om f.eks 2 mnd frem i tid så beholder politiet førerkortet inntil rettsaken.

Jeg trodde at hvis man ikke hadde fått en dom innen 3 uker så kunne man få den igjen..men slik er det altså ikke.

Dette er riktig, og du kan ikke kreve noen form for kompensasjon, så glem det.

Finner de ut at dette må de granske videre på, utover de tre ukene så gjør de det, for de fremmer jo bare en rettsak og du må bare pent finne deg i det. Dessverre.

Men snuten er ganske grei, finner de ut at de ikke har noe bevis eller at det ikke er gjort noe som kan føre til straff så får du den tilbake.

Altså, du må bare ta tolmodigheten til hjelp her og håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenker stort sett på dama, og håper hun har det bra. Jeg fikk høre at jeg var den som fikk hardest medfart. Jeg fikk også tilbud om heli-skyss, men sendte dama med den så hun kom seg til sykehus fortest mulig(samt at jeg har flyskrekk).Har det igrunnen greit jeg.... Jeg har fått problemer med nakken, vondt i rygg-venstre fot-vestre hånd, samt at et par fingre på høyre hånd er visne... Men men, jeg kom fra det med livet, så jeg kan vel ikke klage. Man vet ikke hva man har før man mister det.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker stort sett på dama, og håper hun har det bra. Jeg fikk høre at jeg var den som fikk hardest medfart. Jeg fikk også tilbud om heli-skyss, men sendte dama med den så hun kom seg til sykehus fortest mulig(samt at jeg har flyskrekk).Har det igrunnen greit jeg.... Jeg har fått problemer med nakken, vondt i rygg-venstre fot-vestre hånd, samt at et par fingre på høyre hånd er visne... Men men, jeg kom fra det med livet, så jeg kan vel ikke klage. Man vet ikke hva man har før man mister det.... :(

Bra å høre at du lever hvertfall da... Mulig at det ikke hadde gått såpass bra om du hadde kjørt bimmern nei :/ Får håpe dere ikke får noen varige skader av dette :( Kjipt å kræsje :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er vel dei mest kollisjonssikre bilane som fins omtrent...

Onkelen min var involvert i ei dødsulykke for nåkre år sia, og då tok dei lappen hans i 3 veker. Dei måtte etterforske i meir enn 3 veke, og då spurte dei om dei fekk beholda lappen hans lenger. Advokaten hans sa at det var best å "spele" på lag med purken og la de beholde lappen. Ellers kunne dei berre ha fått ein rettskjennelse på å få beholda lappen mest sannsynlig. Men utover 3 veke har dei ikkje lov til å beholda lappen med mindre dei har ein rettskjennelse trur eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten gutter. Vi får se hva førstebetjent Øyvind Hoem sier imorgen, så får jeg ta det derfra... Nå har jeg vært hos legen igjen og fått meg et par preparater merket med rød trekant og en beskjed om å møte på hennes kontor imorgen for videre undersøkelser. Har hun rett i sine antakelser så har jeg nok fått en wiplash-skade... Men som sagt jeg lever, og det gjør hun jeg kræsjet med også, så da kan jeg vel ikke forlange mer. Blekk er mulig å erstatte, liv er ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi..dette så ikke bra ut, må si at det er bra du kjørte den volvoen der i det ulykketilfelle, hadde det hvert med en gammal bil så vet jeg ikke hvor mye skader du og dama hadde fått da.

ser at det er en drosjebil, kjører du drosje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Kai. Dette var trist. Og om ikke skadene er nok er du jo avhengig av lappen i jobb også...

For de som nevner at det var bra han kjørte Volvoen, ja, de er helt sikkert kollisjonssikre, men en annen sak er jo at med en slik understyrt sak er det vanskelig å komme tilbake igjen i eget felt etter en slik unnamanøver.. Det går bare rett frem. For de som ikke har sett reportasjen fra 5th gear hvor de tester unnamanøvre med forskjellige biler med forskjellige drivhjul (mye vekt foran), så kan det være verdt en titt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kommet i den situasjon at jeg pr idag mener hver eneste politimann i Norges land er en arrogant drittsekk, uten innsikt i vanlige folks liv. Da mener jeg ALLE!!! Iallefall inntil det motsatte er bevist! :evil::evil::evil::evil: Mye grunnet journalførende jurist i Sunnmøre Politikammer. Presenterte meg, ga inntrykk for att jeg ville vite litt om saken min, men før jeg fikk snakket ferdig så sier denne forbanna drittsekken: Ring mandag/tirsdag, for så å legge på uten noe som helst annet. Rasstapper. Iflg førstebetjent Øyvind Hoem på det lokale lennsmannskontoret er det ikke åpnet sak mot meg engang enda... Er det rart folk hater politiet?? Det synes ikke jeg. Her omkring ringer ofte politiet til Drosjene for å høre om vi har sett eller hørt noe om natta, hvis noe har skjedd. For å si det sånn, ringer de mens jeg er på vakt engang til, så skal de få beskjed om å ringe oppigjen neste år, så kansje de skal få svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Gunnar: Den Volvoen er kollisjonssikker, men fytti katta for en vinglefitte. Den hadde gått 225 000 og var moden for skraphaugen i mine øyne. Den vinglet og sjauet og bråkte noe forferdelig. Den var moden for utskiftning for å si det sånn. Og idag kom nybilen hennes på veien. Den kom til Molde på mandag, så det var bare å sende over utstyret( takstameter og radio ), så var det vanlig klargjøring og vips, så fikk hun seg ny bil :) Eller rettere sagt ny Volvo XC70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...