Kristov Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Tror nok mye vil hvile på hva du har som årsak for unnamanøveren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet April 29, 2006 Forfatter Share Skrevet April 29, 2006 Årsaken var en sånn en: Bare at den var svart, og med tippKJERRE istendenfor henger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Det var den lastebilen som det stod om i Budstikka, som hadde vært "vitne" til ulykka ja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cicca Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Anonymt tips?? Herregud... Snitch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet April 29, 2006 Forfatter Share Skrevet April 29, 2006 Det var den lastebilen som det stod om i Budstikka, som hadde vært "vitne" til ulykka ja? Ja. Det er det jeg TROR ja. Jeg husker alt helt til jeg kommer ned til krysset, men ikke akkurat krysset og smellen Etter det husker jeg mye, men ikke alt... Dette irriterer meg noe grenseløst Men etter en røntgenundersøkelse i Molde igår mente legen der at jeg må vite hva som skjedde(men har fortrengt det), for jeg var ekstremt øm i musklene rundt nakken og skuldrene. Noe som sannsynligvis er grunnet at jeg har sett hva som kom til å skje og spent meg noe grenseløst i det det smalt... EDIT: Grunnen til at jeg sier tror, er at jeg ikke vil tro så vondt om noen at de stikker fra ett ulykkessted... For å si det sånn: Hadde ikke jeg truffet dama, hadde dama truffet lastebilen, hvis den var der. Jeg velger derfor å stusse litt på meg selv(I.O.M at jeg ikke husker selve ulykken), for å ikke sverte lastebilsjåføren uten grunn. Men er det derimot sånn at jeg husker rett her, så unner jeg sjåføren ett sant helvete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Er det ikke relativt vanlig å miste "hukommelsen" like før, under og, like etter en ulykke. Altså at en ikke husker selve ulykken årsaken og hendelsesforløpet. Dette kan komme tilbake litt etter litt mener jeg å ha lært i psykologi timene. Du får ta tiden til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Er det ikke relativt vanlig å miste "hukommelsen" like før, under og, like etter en ulykke. Altså at en ikke husker selve ulykken årsaken og hendelsesforløpet. Dette kan komme tilbake litt etter litt mener jeg å ha lært i psykologi timene.Du får ta tiden til hjelp. Kræsjet med et tre for 6-7 mnd siden og jeg husker ingenting fra rett før ulykken og ingenting fra rett etter ulykken. Irriterer meg noe voldsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet April 29, 2006 Forfatter Share Skrevet April 29, 2006 Joda. Fikk fortalt at dette mar relativt vanlig, Magne, men det er så forbanna irriterende, for jeg stoler ikke på meg selv på det jeg så. jo mer jeg tenker på dette, jo mer usikker blir jeg. Føler med deg sn|per! Vet hvordan det er. Tror ikke folk skjønner hvor irriterende dette er før de har vært borti det.... Men som sagt tidligere i tråden; Takk for støtten gutter, det hjeøper om ikke annet litt på humøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Bra det etter forholdene går bra med deg! Flere poster har vært borte i det, men politiet kan beholde lappen din i 3 uker "uten grunn". Innen 3 uker må de ta ut siktelse mot deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg er nå siktet i saken, og poilitimannen jeg snakket med sitter med ett klart inntrykk av at jeg sovnet. Så da blir jeg uten lappen i 3->6 mnd... Så trivelig da gitt. Det betyr at jeg er uten jobb i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 Hvis du er taxi-sjafør så må da det bidra til at du får betydelig lavere inndragningstid? Jeg argumentertee også for at jeg kom til å miste jobben hvis jeg mistet lappen lenger enn 3 mnd..kan sitere hva som står i dommen min: "Siktede har anført at han har behov for førerkort i forbindelse med arbeid. Retten viser tilat det forhold at ens arbeidsforhold kan bli vanskeliggjort som følge av tap av førerrett ofte vil være tilfelle i saker som dette, og derfor ikke i seg selv kan begrunne unntak fra regelen om tap av førerrett" På godt norsk: "Retten gir F*** i om du mister jobben og må melde deg arbeidsledig, pga. førerkortbeslag" Jeg mistet den i 9 mnd fordi jeg var så snill og innrømme for politiet at jeg hadde kjørt 10-15 km/t for fort da jeg kjørte av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2006 Ja, sånn er livet. Mister jeg jobben, ja så gjør jeg det. Er ikke mer å gjøre med det... Men det er noe forbanna dritt... Jeg var/er nok dømt allerede virker det som. Jeg får heller ikke sykepenger de første 16 dagene grunnet at jeg ikke er ansatt på fast basis hos hun jeg kjørte for... Så hvordan de vil jeg skal klare meg er ett mysterium.. Men men, jeg får vel bare gjøre det beste ut av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 Dette var trist å høre Kai. Tror du det kan være sannsynlig at du sovnet selv, eller er du 100% sikker på at du tok en unnamanøver? Skal få slippe å svare om du vil. Har jo ingen god erfaring med politiet selv, så vet hvordan det er. Du får bare håpe du får rett til slutt - det er en god følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg har sett på skiftlappen min. Av den går det frem at jeg i løpet av de siste 20 timene før ulykken hadde jobbet 6(seks) timer effektivt. Jeg sov iallefall 7 timer av dem. Så jeg vil si at jeg ikke var trøtt på det tidspunktet, men jeg har vel ikke mye annet å gjøre, enn å godta dette hvis de mener jeg sov, siden jeg ikke husker noe av ulykken selv... Men jeg holder fast på at jeg ikke sov. Men er blitt mer å mer usikker siden jeg som sagt ikke husker ulykken, og at de (biltilsynet/politiet) har undersøkt saken, og mener jeg sovnet... Jeg fikk en følelse på at jeg var forhåndsdømt igrunnen. De har jo ikke snakket med vitnet jeg pekte ut enda... Men men. Livet går videre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 så fort man kræsjer utenfor sin fil.. om man kjører i grøfta eller i ditt tilfelle kommer over i motsatt felt pga unnamanøver, så har man tapt med en gang.. man blir rett og slett straffet for å prøve å unngå en ulykke! så når man ser man skal kræsje er det bare å bite tenna sammen og kræsje i sitt eget felt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå