Halvtann Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Min første hjemmesnekkra manifol til M20 b25. Ikkje heilt symetrisk men dette skal!!! virke he he... Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 den blir vel å funke hæst den dr men e d ikke å tenke på å dele opp annleggsflata til toppen?? dn dr stålskinna di blir bra lang når du får opp dampen. erfaring fra andre motorer med vanlig st32 bygge stål er at bevegelsen er så mye at skruene kan løsne etter en stund. bare et lite tips ellers fin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvtann Posted April 28, 2006 Author Share Posted April 28, 2006 Så trikse blir å dele av 123 og 456? skal frese vekk en del på skinna. Alle tips er gode tips, takker Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlo Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Det er best om du deler mellom alle sylindrene. På den måten får du mindre problemer når eksosmanifolden ekspanderer. Slik den er nå vil den kappe boltene om du ikke gjør bolthullene skikkelig store. Det sistnevnte er ikke noen god løsning. Ellers, det er ikke så lett å se fra bildet, men det ser ut som om eksos fra sylindrene 2 og 5 går nesten 90 grader inn på manifolden--dette kan hindre flow en del. Om du hadde klart å føre inn 2 og 5 mer slik du har gjort med 3 og 4 (dvs. gå inn nærmere turboen og med mer løp for seg selv), vil eksospulsene bevares bedre og turboen vil spole opp fortere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvtann Posted April 28, 2006 Author Share Posted April 28, 2006 De går ikke i 90 grader, ligger 45 graders bend der det er vanskelig å se. Klar over at dette ikke er en optimal kreasjon, men man må begynne en plass. Det jeg også er litt usikker på er turbo størelse. I utgangspunkte hadde jeg tenkt å bygge på en b20 motor. Har tatt en turbo fra en 2.0 liters bensin motor. Men tiden går, så jeg invisterte i en 2,7 ETA motor. Denne står nå med 2,5 liters topp, stålpakkning fra ppf. Spørsmålet er om denne turboen blir for liten. Vil uansett gå greit på lavt turtall, men redd den ikke klarer jobben når turtallet øker og eksos mengden blir stor. Noen råd her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Få tak i en større du,så slipper du problemer med varme,tenningsbank grunnet mottrykk,og at den ganske sikkert flater ut på toppen av registeret.. Er den fra en 2.0 Rekke 4 også eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlo Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Det hjelper litt om du sier hva slags effekt du har lyst til å ta ut av motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvtann Posted April 29, 2006 Author Share Posted April 29, 2006 Ka eg skal ta ut, ane eg ikkje. Vet ikkje heilt ka det tåle, Nielsen motor meinte eg ville kunne kjør opp mot 1 te 1,5 bar på dette. Han har rekna forholde ut til 1:81. Har kjøpt et simpelt Haltec system utenom, med to ekstra dyser. Dette for å kunne mate nok bensin. Noen ider på hvilke turbo eg skulle prøvd å få tak i. Turbo fra en 2,3 volvo (740)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlo Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 Kjører du stock internals, er tommelfingerregelen at det er optimistisk å ta ut særlig mer enn 0.5 bar, men jeg kjenner ikke denne motoren, og erfaring kan selvfølgelig tilsi at den tåler mer. Hvor høy kompresjon har den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvtann Posted May 1, 2006 Author Share Posted May 1, 2006 Kompen skal være ca 1 til 8 nå (8,1) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw323i Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 er det ikke 4oo hk som er grensen på orginal innmat da? da er du liksom sikker. med dneddreide stempler seff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 er det ikke 4oo hk som er grensen på orginal innmat da? da er du liksom sikker. med dneddreide stempler seff. Veeel... Ville vært litt forsiktig i 400 hk-landet med stock innmat. Men klarer nok ikke å komme i nærheten av 400 med den turboen der tror jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvtann Posted May 1, 2006 Author Share Posted May 1, 2006 Hadde ikke akkuratt tenkt på noe opp imot 400hk va litt mer ved 250hk det bør vel la seg gjør, med dette. Har lest her at de meine de tar ut 200, uten turbo på 2,7 med 2,5 topp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Klarer vel kanskje 250 på 0,5 bar og orginal komp med 2,7 vel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S-1 Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Du bør bare gi opp.... Etter alle rare spørsmål fra deg bør du nok få deg ein ny hobby... Tror ikkje du har mye peiling på bil.... DUST... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now