Mr_Sunde Skrevet April 28, 2006 Share Skrevet April 28, 2006 Skal ha i en M50B20 motor i min 318. Dette skal jeg prøve å få godkjent på ett eller annet vis. Har skumle planer om å øke motorvolum på 2 literen. Regner med det går greit å bygge om til 2,5 liter, men er det mulig å tyne mer volum ut av denne motoren? Hva som evt. passer av veiv, stempel, råder, topper, etc..... Alle innspill mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet April 28, 2006 Share Skrevet April 28, 2006 sjekka www.schmiedmann.com på tuning og optimering? der står det litt om hvordan man får mer motorvolum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 28, 2006 Forfatter Share Skrevet April 28, 2006 Ser der var forskjellige ombyggingsett for 2.5 liters motoren. Kan dette brukes på 2 litersmotor? Hva er egentlig forskjell på M50B20 og M50B25? Bortsett fra veiv, slaglengde og boring(80 vs 84mm) Passer en M51 dieselveiv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 28, 2006 Share Skrevet April 28, 2006 Å få godkjent dette burde være rimelig greit, siden effekten ligger på 150hk som er jamnfør med E36 320i's orginaleffekt. Alt som hadde mindre effekt enn karosseriet var typegodkjent til (som det fantes papirer på ) og nogenlunde samme konstruksjon på motor skulle det gå greit å fått godkjent ifølge mitt lokale Biltilsyn Nå har du den fordelen at du bygger om til en modell som eksisterer. Ang å bygge om 2L til 2,5L ++ er min første reaksjon: Dyrt! Hvorfor ikke legge pengene i en B25 med en gang? Og evt. trimme derfra.. Men hvis du har kunnskap, utstyr og stå-på vilje så skal ikke jeg stoppe deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet April 28, 2006 Share Skrevet April 28, 2006 Det er jo likegreit å bare sette i M50B25 med en gang? De koster jo omtrent det samme brukt.. Vil anbefale deg å lese denne tråden på ppf. Mener å ha lest at du kan få oppi 3.3l volum på M50 motorene, men husker ikke siden dette stod på. Hvis noen andre har den vil jeg bli meget taknemlig! Det stod mange forskjellige motor kombinasjoner for M50 der:D Ellers skiller topp, innsug, gasspjeld, dyser, hjerne og litt annet B20 fra B25.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2006 Lurer litt på M50B25 veiv på en M50B20 motor. Skulle vel bli ca. 2,25 liter motorvolum. Må jo bytte råder og endre litt på stempel sikkert. Har dette blitt gjort før? Er det mulig? Er klar over at det enkleste er å sette i en M50B25 motor for å få litt mer knuff, men det har jeg ikke tenkt å gjøre. Jeg gjør dette fordi jeg liker å mekke har plass å skru på. Planen er uansett å få godkjent bilen som en 320 først. Deretter blir det litt spekulering og læring. Alle innspill mottaes med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Mai 24, 2006 Share Skrevet Mai 24, 2006 Det skulle vel gå, bare bruk b25 råder sammen med b25 veiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå