Mr_Sunde Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Skal ha i en M50B20 motor i min 318. Dette skal jeg prøve å få godkjent på ett eller annet vis. Har skumle planer om å øke motorvolum på 2 literen. Regner med det går greit å bygge om til 2,5 liter, men er det mulig å tyne mer volum ut av denne motoren? Hva som evt. passer av veiv, stempel, råder, topper, etc..... Alle innspill mottas med takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 sjekka www.schmiedmann.com på tuning og optimering? der står det litt om hvordan man får mer motorvolum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Sunde Posted April 28, 2006 Author Share Posted April 28, 2006 Ser der var forskjellige ombyggingsett for 2.5 liters motoren. Kan dette brukes på 2 litersmotor? Hva er egentlig forskjell på M50B20 og M50B25? Bortsett fra veiv, slaglengde og boring(80 vs 84mm) Passer en M51 dieselveiv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Å få godkjent dette burde være rimelig greit, siden effekten ligger på 150hk som er jamnfør med E36 320i's orginaleffekt. Alt som hadde mindre effekt enn karosseriet var typegodkjent til (som det fantes papirer på ) og nogenlunde samme konstruksjon på motor skulle det gå greit å fått godkjent ifølge mitt lokale Biltilsyn Nå har du den fordelen at du bygger om til en modell som eksisterer. Ang å bygge om 2L til 2,5L ++ er min første reaksjon: Dyrt! Hvorfor ikke legge pengene i en B25 med en gang? Og evt. trimme derfra.. Men hvis du har kunnskap, utstyr og stå-på vilje så skal ikke jeg stoppe deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
C0bra Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Det er jo likegreit å bare sette i M50B25 med en gang? De koster jo omtrent det samme brukt.. Vil anbefale deg å lese denne tråden på ppf. Mener å ha lest at du kan få oppi 3.3l volum på M50 motorene, men husker ikke siden dette stod på. Hvis noen andre har den vil jeg bli meget taknemlig! Det stod mange forskjellige motor kombinasjoner for M50 der:D Ellers skiller topp, innsug, gasspjeld, dyser, hjerne og litt annet B20 fra B25.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Sunde Posted May 24, 2006 Author Share Posted May 24, 2006 Lurer litt på M50B25 veiv på en M50B20 motor. Skulle vel bli ca. 2,25 liter motorvolum. Må jo bytte råder og endre litt på stempel sikkert. Har dette blitt gjort før? Er det mulig? Er klar over at det enkleste er å sette i en M50B25 motor for å få litt mer knuff, men det har jeg ikke tenkt å gjøre. Jeg gjør dette fordi jeg liker å mekke har plass å skru på. Planen er uansett å få godkjent bilen som en 320 først. Deretter blir det litt spekulering og læring. Alle innspill mottaes med takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunspec Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Det skulle vel gå, bare bruk b25 råder sammen med b25 veiva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now