askeladden Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 bmw 318 i 1999 bilen klarer ikke å drage, det begynte med at den ikke kom opp i toppfart, så ble den bare latere å latere. nå er det så vitt den klarer å ta løs.. fått en meget grom lyd va kan dette vere??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Sjekk katalysatoren!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet April 30, 2006 Forfatter Share Skrevet April 30, 2006 Sjekk katalysatoren!!! ja det kommer en rar lyd under der ja.. eg dette et vanlig problem på disse... va å så på en ny å den var dyr va skjer om eg kappe den bort går det ann å fikse den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Btw, kanskje endre emnetittel? Litt tåpelig/merkelig/rart å ha en slik tittel. Sier nemlig ikke så mye om hva tråden inneholder. Syntes bare det ser litt mer greit ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Du får STORE problemer med godkjenning... Bilen blir altså ulovlig å kjøre med. Men det første du kan gjøre er å forsikre deg om at den (Katalysatoren) er defekt. Er ikke mulig å reparere. Men det går selvfølgelig an å slå i stykker innmaten så bilen får blåst ut eksos,er ulovlig det også så jeg kan ikke anbefale det... Min erfaring er at det ikke varer uansett. Jeg skaffet meg en ny ifra en hogger jeg kjente for 500, med lambdasonde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handyandy Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Man kan altids bare fjerne den å sette på et rett rør! du får rimelig fet lyd av det! Men du får et stort problem om du blir stoppet i teknisk kontroll! For biler med katalysator orginalt er det påbudt med kat! hørt at man kan få bøter opp i 15000! det er ikke noe fett... kjøp deg en sportskatalysator! får de fra 1200,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet April 30, 2006 Forfatter Share Skrevet April 30, 2006 Du får STORE problemer med godkjenning...Bilen blir altså ulovlig å kjøre med. Men det første du kan gjøre er å forsikre deg om at den (Katalysatoren) er defekt. Hvis mulig kan jeg prøve å hjelpe deg å skaffe en billigere... men vil bilen gå som den skal etterpå sånn midlertidlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartgecab Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Du får STORE problemer med godkjenning...Bilen blir altså ulovlig å kjøre med. Men det første du kan gjøre er å forsikre deg om at den (Katalysatoren) er defekt. Hvis mulig kan jeg prøve å hjelpe deg å skaffe en billigere... Problemer? Har fjernet kat på min bil, og den har vært gjennom 2godkjenninger.. På ulike steder, og gått gjennom uten problemer begge gangene.. Og som en liten bonus, blir bilen hakket friskere og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet April 30, 2006 Forfatter Share Skrevet April 30, 2006 Man kan altids bare fjerne den å sette på et rett rør! du får rimelig fet lyd av det! Men du får et stort problem om du blir stoppet i teknisk kontroll! For biler med katalysator orginalt er det påbudt med kat! hørt at man kan få bøter opp i 15000! det er ikke noe fett... kjøp deg en sportskatalysator! får de fra 1200,- hvor får mann kjøpt sportskatalysator er det lovlig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Se forrige svar! Ble ikke noe mer lyd på min, og det er ikke helt greit for motorstyring i forhold til at eksos skal være oppvarmet i katalysator for at lambda skal lese av rett osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handyandy Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Man kan altids bare fjerne den å sette på et rett rør! du får rimelig fet lyd av det! Men du får et stort problem om du blir stoppet i teknisk kontroll! For biler med katalysator orginalt er det påbudt med kat! hørt at man kan få bøter opp i 15000! det er ikke noe fett... kjøp deg en sportskatalysator! får de fra 1200,- hvor får mann kjøpt sportskatalysator er det lovlig da? Du får kjøpt det flere steder! mekonomen har vet jeg!! så vidt jeg vet er det fullt lovelig! den gir også vanvittig fet lyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... .html#25-1 Sier noe om krav til katalysator ved bytte. Våkne disse som godkjenner bilen din hartgecab! Får håpe de var mer opplagt når de sjekket styring og bremser... (SPØK!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Ble ikke noe mer lyd på min, og det er ikke helt greit for motorstyring i forhold til at eksos skal være oppvarmet i katalysator for at lambda skal lese av rett osv. Og siden lambda sitter før kat'n så er det samma pokker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Verkstedet mitt mente ikke det. Jeg måtte kappe kat for å få kjørt bilen bort, men de mente min E34 O2-sensor (Lambda) ikke leste korrekt uten å bli oppvarmet. En kat blir vannvittig varm (Jfr varmedeksel) så at sensoren sitter i forkant og ikke I kat sier seg vel selv... Men det var ikke meningen å diskutere avgass-systemer, der er det vel utrolig mange meninger. Eksos-anlegg bygging osv er ikke akkurat noen eksakt vitenskap. Jeg ville bare hjelpe han som startet tråden med problemet............ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet April 30, 2006 Forfatter Share Skrevet April 30, 2006 finne ingen sports katalysator på mekonomen noen som hvet andre nettbutikker som selger det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå