Gå til innhold

Kompressormating av M50B20 (E34)


Sir Hofstad
 Share

Anbefalte innlegg

Overlading av b20... Etter min mening er det jo ikke det feteste motor å begynne å trimme på, men klart: du får mer hk enn orginalt.

Det hadde jo vært en fordel om du kunne opplyst om ønsket hk-mål osv. Også om du går for sentrifugal-kompressor eller skruv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,har ikke kjøpt kompressor enda.

Har sjekket litt rundt og kommet til ca 25K pluss montering.

Verkstedet sier kitet må monteres "gjennom" AFM så det er litt mer mikk-makk.

Kitet jeg har fått pris på er fra Schmiedmann og så ut til å være av skru-stypen men det kan jeg sjekke til i morgen.

En 323 (M52B23 tror jeg det var) som verkstedet hadde montert på, bremset til ca 290HK og 450 NM!!!!

Og de mente jeg skulle få samme prosentvise økningen.

Jeg har brukt ca 30K på byttemotoren som står i min for å få den som ny og hadde den ikke stått i bilen når jeg fikk den hadde jeg selvfølgelig montert en større motor, men nå vil jeg gjøre det beste ut av den jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mosselman sitt kit gir rundt 205hk på 2-literen ved 0.4 bar.. på original innmat. En bekjent har kjørt mange mil med det uten problemer (på en '96 320i). Lenge siden jeg har snakket med ham nå, men so far so good sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...