Gå til innhold

Runflat dekk på BMW E61


pixi
 Share

Anbefalte innlegg

kanskje dust å si.. men vær 100% sikker på at dekket er punktert før du gjør noe..

jeg kjørte på vei til Geilo med Sommerdekkene på... hadde byttet samme dagen.. plutselig fikk jeg samme advarsel.. kikket rundt og så at det ene dekket holdt lite luft ( ikke faretruende lite)

så jeg ringte BMW der og da og fikk forklart at jeg hadde glemt å resette dekktrykkmåleren. Mulig det er helt unødvendig av meg å si.. men kanskje du rett og slett har glemt dette da du la om til sommerdekk.

er forøvrig en sensor som måler størrelsen på dekke når det roterer. det var i alle fall slik jeg fikk forklart det.. mulig det er litt feil..hehe

Mht runflatdekk og pris betalte jeg noe mellom 10 og 15.000 for 4 nye.. ( kan ikke helt huske hva det var.. men jeg syns å huske at det var dyrt)

I og med at du har en så ny bil kan du bare ringe BMW og høre om alt dette her. de er meget behjelpelige med slikt. Det følger med et kort som lister opp telefon-nummer du kan ringe.

det var i alle fall slik jeg fant ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har resetta måleren ja.

Og ja, det er garantert punktert, merka det når jeg nærma meg 80km/t og man kunne se det. Så er 100% sikker. Skal ringe BMW på Tirsdag, men bare lurte på noen erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fatters MINI med RDC så er det samme sensor som for ABSen som registrerer rulleomkretsen på hjulene, som Håkon sa. Når det blir mindre luft endres rulleomkretsen og man får varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...