mbrothe Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Heisann! Er det normalt at forlyktene på E36 blir gule/brune? For meg ser det ut som det har vært litt for varmt. Det er bare nærlysene som er "missfarget", samtidig ser det ut som at det innerste glasset er sprukket rett forran lampen. Hva kan være grunnen til at lyktene har blitt slik? Vil en slik skade ha stor betydning for lysutbyttet og kan det bli et problem ved godkjenning og EU-kontroll? Eventuellt noen som hvet pris på nye lykter? orginalt eller uorginalt.. mvh Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Normalt og normalt. Ser dette nå og da på litt eldre biler. Du får et par FK-lykter (ser nesten orginale ut) til ca 2500,-. Mange som bytter lykter også så burde ikke være noe problem å få tak i brukte heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steddyen Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Hei Det skal ikke bety noe på EU kontrollen på biltilsynet fordi det er lysstyrken og retningen som betyr noe men jeg har hørt at enkelte verksteder som foretar EU kontroll sier de må byttes fordi de vil selge nye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr_S Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 De siste E36'ene har standard ar de blir gule i glasset inni ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbrothe Posted May 1, 2006 Author Share Posted May 1, 2006 Normalt og normalt. Ser dette nå og da på litt eldre biler. Du får et par FK-lykter (ser nesten orginale ut) til ca 2500,-. Mange som bytter lykter også så burde ikke være noe problem å få tak i brukte heller. Er det slike lykter du har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
krt_ Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Ja dette er et vanlig problem på fall E36 av de gamlere modellene. De selger de glassene på schmiedmann.com hvis du ikke vil bytte lyktene(som jeg gjorde ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Er det slike lykter du har? Jeg har FK ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts