Gå til innhold

Høyttalere i dørene, E30


Anbefalte innlegg

Blir det god bass i et 5,25" element hvis det monteres i døra på en E30?

Vurderer å prøve det siden det ikke blei noe suksess å ha de nede ved sparkeplatene. Vil gjerne høre om noen har erfaringer med det før jeg lager hull i dørtrekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om komponentsett så blir lyden helt grei nede ved sparkepanelene. Men har selv erfaring med at det blir dårlig lyd med koakselementer der nede.. Men jeg har planer om å montere 6,5" i dørene dersom jeg får tak i elektriske vinduer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om komponentsett så blir lyden helt grei nede ved sparkepanelene.

Det blei helt elendig lyd da jeg hadde de nede ved sparkeplatene. Det er Focal 130KP komponentsett det er snakk om.

Bassen var helt fullstendig fraværende, og mellomtonen forsvant inn i teppet. Samspillet mellom diskant, mellomtone og sub blei veldig dårlig. Det blei et hull mellom 80 og 150Hz hvor verken subben eller komp settet klarte å gjengi tilfredstillende lyd. Nå har jeg satt de i hatthylla midlertidig. Det blei mye bedre, men tenkte kanskje det ville bli enda bedre å ha de i dørene. Men jeg lurer på om 5,25" uansett blir litt for tamt, så kanskje jeg må opp til 6,5" for å få den midbassen jeg føler mangler. Er det stor forskjell her?

Det er kun E30 som jeg har erfart som har så dårlig lyd i sparkeplatene. Jeg har hatt E36 og E34, og der var lyden mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...