Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

:crazy: :whoa:

... med en e23 som står ribba på 5. måneden hos en useriøs lakkerer så må jeg si at jeg er en smule misunnelig nå :lol: Ser helt supert ut dette! :iwant: STRØKENT!

Om jeg skal pirke på noe så må det være at det ser ut som du har feil profil på dekka? :P

Så spørs det om du må lage hull i skjermene dine for sideblinklys. Det måtte jeg også på min nylakka gamle e23, i forbindelse med EU-kontroll :evil:

Skrevet

Jo, takk for alle kommentarer :) Dårlige bilder, men skal få tatt noen når jeg har bedre tid..

Når det gjelder blinklysene i skjermene så ber jeg til gud om at det går gjennom. Mest nekt å begynner skjære i nye skjermer :P

Trur det er noe alvorlig galt med ledningsnettet på lysene. Skifta langlysrelè og da funka alt som det skulle men da jeg skifta batteri her om dagen, kom samme feilen tilbake. Denne gangen hjalp det ikke å skifte relè. Da jeg dro ut lysbryteren inne i kupeen så jeg x antall strømtyver så er sikkert noe dritt her. Skal se om jeg får begynt på det i morgen kveld.. Feilsøking av modifisert ledningsnett er ikke akkurat morsomt..

Skrevet

Ett tips for å slippe unna det med sideblinklys på Eu kan være å feste slike jalla biltema-blinklys med dobbelsidig teip og snike ei ledning under pyntelista og inn (er vel et hull der?) bak plastinnerskjermen og opp til motorrommet gjennom det hullet rett ved siden av dempertårnet en plass (om jeg ikke husker feil - står vel kanskje en propp i), så tjuvkobler du deg på blinklysa på hjørnet. Etterpå river du det av :P

Men er ikke sikkert du trenger å skjule ledningene så godt heller. Så lenge de virker kan de vel ikke si noe kanskje.

Selv kjøpte jeg skjermer med ferdig hull til blinklys. Det er kanskje finere uten, men men... gjort er gjort.

Skrevet

Kan bare feste sideblinkglass med dobbeltsidig teip på skjermene og. Får da 1er feil for at sideblink ikke fungerer bare.

Bilen ble utrolig fin forresten :)

Skrevet
Kan bare feste sideblinkglass med dobbeltsidig teip på skjermene og. Får da 1er feil for at sideblink ikke fungerer bare.

Bilen ble utrolig fin forresten :)

Men jeg har hørt at 1'er feil nå blir stående på eu-lappen slik at hvis de samme feilene er ved neste kontroll så får du en 2'er feil..

Noen som kan bekrefte dette?

Utrolig fin e23 forresten :D Blir litt sleeper og med den effekten :twisted:

Skrevet

Det at 1'er feil blir stående stiller jeg meg sterkt tvilende til. Nå skal jeg inn til høsten så da får vi se om mine 1'ere fra 2 år tilbake står der..

Har fiksa el-feilen. Fikk fjerna masse strømtyver og lagt opp igjen ledningsnettet under rattet litt annerledes. Plutselig fungerte det igjen. Sikkert en eller annen jordfeil eller dårlig kontakt i en av strømtyvene. Skal forøvrig aldri sette på sånne tyver selv!

Bilen skal inn igjen til lakkerer i neste uke. Han glemte å lakkere en liten flekk på innsiden av høyre bakdør + at han må rubbe bort et støvkorn på fremskjermen.

Flere som skal på 02/classic treff i august?

Skrevet

Hmm.. Bilen lader fullt nå men noen ganger kutter den litt ved fullt pådrag. Tenningsbank eller noe :( Folk som har kjørt bak meg sier den ryker blått, men bilen bruker ikke olje. Vann er jeg litt mer usikker på.. Kan dette være årsaken?

Skrevet

Vann kan lage hvit/blå-røyk ja, du kan jo trykkteste kjølevannsystemet ditt og se om det holder på trykket, eventuelt ta en kompressjonstest.

Tar du kompressjonstest finner du ihvertfall ut litt om tilstanden på toppakning og stempelringer. Jeg tror kompressjonsforholdet på M106 skal være 8.0:1

Hvordan er blandingsforholdet ditt egentlig? Hvis det ryker kan det også komme av for fet blanding, men i ditt tilfelle er vel tvilsomt det som er grunnen..

Kan selvfølgelig være noe så enkelt som at bilen har stått mye i ro nå i vinter og samlet kondens i eksosanlegget, da vil det ryke litt til det begynner å tørke opp igjen etter en del kjøring. :)

Skrevet

Blandingsforholdet mitt skal være bra da jeg målte den med tilsvarende turbo og bensintrykk i høst. Det skal sies at lambda sensoren min er ødelagt så har ingen oversikt på det akkurat nå.

Det med kondens jeg tenker og.. Har jo ikke blitt starta i hele vinter så..

Får sjekke litt etterhvert.. Elektriske er i hvertfall i orden igjen nå.

• 2 weeks later...
Skrevet

Bilen er på lakkering igjen.. Par små ting han har glemt av. Får den igjen i morgen :) Skal få polert den og ta noen skikkelige bilder så skal jeg legge ut her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...