Lien Skrevet September 9, 2006 Forfatter Skrevet September 9, 2006 Nei jeg hadde akkurat lagt på dekk så jeg pussa for hånd uten noen rotererende hjelpebevegelse fra hjulene. Noe som hadde gjort at det hadde tatt halve tida eller noe.. hehe Men det funker det, for all del! Stålull lager minimalt med riper. Faktisk mindre enn 1500 papir. Har ikke polert de med autosol enda, men de er veldig blanke allerede nå Når det gjelder klarlakk så dropper jeg det, siden man mister litt av kromeffekten.
Hakon Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Når det gjelder blinklysglassene blir de oransje, orignalt Mmmmm... flott at den yngre garde viser forståelse for modellens historiske tilhørighet... ... Bilen er genial... et råskinn i mer eller mindre originale klær som kjører fletta av de fleste andre bilene på veiene... Moro med biler som er raskere enn de ser ut. Det er altid stilig. Ikke moro med biler som ser raske ut, men som ikke er det. f.eks de som bygger om en gammel kjip 80'talls Americaner til en Ferrari 360.. blir ikke mer latterlig enn det. Prosjektet ditt ser forresten meget bra ut Lien. Har sagt det før, men sier det igjen; veldig hyggelig at det fremdeles er noen velholdte E23 igjen. Artig å tenke på at det en gang var verdens syreste bil ( eller tar jeg feil nå?)
Lien Skrevet September 10, 2006 Forfatter Skrevet September 10, 2006 Nei du har nok rett der Håkon! Bilen var i sin tid en av verdens dyreste biler sammen med flagskipet til mercedes. Har en del avisartikler fra den tid som viser hva de syntes om den da kom ut. Takk for god tilbakemelding!
///MoePower Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Nei du har nok rett der Håkon! Bilen var i sin tid en av verdens dyreste biler sammen med flagskipet til mercedes. Har en del avisartikler fra den tid som viser hva de syntes om den da kom ut.Takk for god tilbakemelding! Har du noen muligheter for å få tatt bilde av de avisartiklene, eller scannet de eller noe, og lagt de ut her, eller sendt over PM eller noe? Er alltids litt mye av interesse i slike gamle "dokumenter"
Lien Skrevet September 10, 2006 Forfatter Skrevet September 10, 2006 Skal se om jeg får laget en PDF dokument på det etterhvert.. Når jeg får tid
Lien Skrevet September 12, 2006 Forfatter Skrevet September 12, 2006 Her er etter polering av kanten:
lfossheim Skrevet September 12, 2006 Skrevet September 12, 2006 Hel lakkere? Jeg synes bilen ser hel, fin og helt original ut. Hold den saan....... Pen bil....
Lien Skrevet September 15, 2006 Forfatter Skrevet September 15, 2006 Hvis du ser på bildene jeg har lagt ut er det STORE fargeforskjeller på fram dør - bakdør - bak skjerm. Den er blank på avstand men det er en del klarlakk slipp + en del stygge merker, steinsprut og riper. Den ser kanskje bra ut, men på nært hold er den heller dårlig.
mOMOe Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 ble bra med den polerte kanten på felgene.. gruer meg til jeg skal gjøre det på mine også.. myyye jobb vet jeg..
Lien Skrevet September 21, 2006 Forfatter Skrevet September 21, 2006 Da har jeg endelig funnet synderen til at den ikke fikk nok bensin. Og det beste var at jeg helt tilfeldig la merke til det. Vakuum slangen som går inn på bensintrykksregulatoren har ryki av slik at den ikke øker bensintrykket under turbotrykk. Skal skifte den i morgen så blir det nok bra Har også skiftet bensinfilter, oljefilter og olje i dag.
///MoePower Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Må nesten kjøpe meg blandingsforhold-instrument jeg og.. (for å være på den sikre siden) Det jeg lurer på da: Hvor kobles denne på hen?
Viko Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Må nesten kjøpe meg blandingsforhold-instrument jeg og.. (for å være på den sikre siden)Det jeg lurer på da: Hvor kobles denne på hen? Den koples på downpipen, på samme måte som en lamdasonde, muffe med gjenger og skru rett inn.
Lien Skrevet September 21, 2006 Forfatter Skrevet September 21, 2006 Må nesten kjøpe meg blandingsforhold-instrument jeg og.. (for å være på den sikre siden)Det jeg lurer på da: Hvor kobles denne på hen? Den koples på downpipen, på samme måte som en lamdasonde, muffe med gjenger og skru rett inn. Joda du har delvis rett. Du må ha et instrument (kjøp f.eks på ebay), og du må ha en lambdasonde (kjøp på huggeren - 4 eller 3 leder er et must). Jeg kjøpte en mutter som jeg sveiset inn i eksosen rett bak framhjulet. Der skrudde jeg fast lambdaen og la ledningene opp i motorrommet. På instrumentet må følgende kobles opp: Sort - Jord Rød - 12v fra f.eks tenningslåsen Grå - Signal fra lambda På lambda må følgende kobles opp: 2x Hvit - 12V til varmeren i sonden + jord til varmeren Sort - Jord til lambdasignal Grå - Signal fra lambda - kobles sammen med den fra instrumentet
///MoePower Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Må nesten kjøpe meg blandingsforhold-instrument jeg og.. (for å være på den sikre siden)Det jeg lurer på da: Hvor kobles denne på hen? Den koples på downpipen, på samme måte som en lamdasonde, muffe med gjenger og skru rett inn. Joda du har delvis rett. Du må ha et instrument (kjøp f.eks på ebay), og du må ha en lambdasonde (kjøp på huggeren - 4 eller 3 leder er et must). Jeg kjøpte en mutter som jeg sveiset inn i eksosen rett bak framhjulet. Der skrudde jeg fast lambdaen og la ledningene opp i motorrommet. På instrumentet må følgende kobles opp: Sort - Jord Rød - 12v fra f.eks tenningslåsen Grå - Signal fra lambda På lambda må følgende kobles opp: 2x Hvit - 12V til varmeren i sonden + jord til varmeren Sort - Jord til lambdasignal Grå - Signal fra lambda - kobles sammen med den fra instrumentet Takker for svar begge to Da skal jeg se hva jeg får tak i Skal mest sannsynlig ha prøveskilter på 745`n min neste helg (som en siste tur for bilen på veien før jeg plukker den i småbiter for totalrenovering)
Lien Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2006 Har hatt en del problemer med at bilen ikke klarer å lade maks på første gir i det siste. Det viser seg at bakhjula slipper så vidt på tørr asfalt slik at trykket synker da den ikke får motstand (nei jeg merka det ikke før i dag). Dette resulterer i 0.6 bar før den girer over i andre. Må nok investere i bredere dekk bak neste gang Ellers så ligger den jevnt på 0.85 bar nå, og alt virker som det skal Skal gå over forstillingen etterhvert da den rister voldsomt ved nedbremsing fra 120 - 90 km/t.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå