Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe..

Du og har fått problemer med at den slipper på asfalten etter du stillte opp..

Kjører med 225-dekk bak jeg for min del.

Hva er optimalt bak tror du?

Ikke hyggelig med vibrasjoner i bilen nei..

Min bremser jevnt og trutt.

Men har jo nye bremser på alle fire hjul jeg da.

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har nye bremser jeg og, men alikevell har jeg vibrasjoner. Derfor kan det bare være forstillinga. Har pratet med Rune Kampenes om det, og han tips meg om ei foring som går fra bærearmen og på skrått framover.

Nei det er jo bedre med bredere dekk bak. 235 går, men blir asfalten litt glatt slipper den.

Skrevet
Jeg har nye bremser jeg og, men alikevell har jeg vibrasjoner. Derfor kan det bare være forstillinga. Har pratet med Rune Kampenes om det, og han tips meg om ei foring som går fra bærearmen og på skrått framover.

Nei det er jo bedre med bredere dekk bak. 235 går, men blir asfalten litt glatt slipper den.

Er hjula dine skikkelig sentrert da på spacerne? Ikke minst er spacerne sentrert på navet? tenker på ristinga...

edit: kun ved nedbremsing det rister du mente? kan vel være den foringen da kanskje ja...

• 2 weeks later...
Skrevet

Det har ikke noe med felgene eller spacerne og gjøre da jeg har hatt det før de ble satt på. Uansett er det styrekant på spacerne så det er umulig å sette dem feil.

Det ankom deler i dag:

Ytre endeledd på styrestag begge sider

Stab. stag foring i bærearm begge sider

Nye lenkearmer til stab. stag

Stabiliseringsforinger til stab.stag.

Hvis det ikke blir bra med dette så kommer jeg til å skifte samtlige endeledd i forstillinga etterhvert.

Jeg har i tillegg ikke hatt etterkjøling på turboen på en stund nå, og etter å ha feilsøkt har jeg endelig funnet feilen(e). VDO turbo timeren har hatt dårlig kontakt på kretskortet, i tillegg til at temp. føleren på blokka har tatt kvelden.

Siden denne er ren PAIN å bytte, så har jeg jordet den slik at etterkjølinga på turboen kommer på uansett, selv om bilen ikke har nådd 70 grader celsius enda (noe som forsåvidt ikke gjør noe, da jeg vanligvis ikke flytter bilen unødig).

Skrevet

Da har jeg gått over stab. staget. og ristinga jeg har opplevd har blitt bedre, men nå kjennes det ut som den kommer fra bakstillinga. Det er nok stab. stag foringene der som driver å tar kvelden da det klakker litt når jeg kjører i dumper også.

Skrevet

Batteriene i instrumentet er nå på vei til å skiftes da SI indikatoren ikke virket lenger.

Har også bestilt deler til bakstillinga.

PS! Det er liksom ikke noe å ta bilde av dette her..

Skrevet

Det er nok mulig, men jeg droppa det da den viste seg å være bøyd. Jeg ga bud på en fra USA på Ebay.

Har muligens skaffet meg cruisecontroll nå :)

Skrevet

Etter bytte av batterier på instrumentet har det oppstått problemer. Jeg får ikke reset lysa og når jeg vrir om tenninga lyser de grønne prikkene (som ikke skal lyse sammen med inspection lyset). Det er noe rart der..

Ellers har jeg fått igjen VDO turbo timeren etter nok et forsøk på å fikse den. Den virker nå, så da gjenstår det å se hvor lenge den virker :)

Skrevet

Instrumentet virker nå etter en kjøretur for å få ladet batteriene. Endelig kvitt alle elektro feil på bilen :)

Enn så lenge!

Skrevet

Stab stag foringer og lenkearmer bak har blitt byttet. Den nedre delen av lenkearmen var helt morken og jævlig, så forhåpentligvis er det dette som har forårsaket ristinga. Men det får jeg jo uansett ikke testet før til våren da..

Snekka har ankommet og jeg driver å demonterer nå. Sliter med å få av styrestagene da endeleddene sitter som støpt.

PS! Komplett cruisecontroll er på vei fra Tyskland as we speak.

Skrevet

Styresnekka er nå installert og bilen ble som ny! Ingen dødgang what-so-ever.

I dag går bilen offisielt til vinterlagring så da blir det nok ikke mange oppdateringer her før til våren.

Skrevet

Cruisecontrol er i hus og jeg kan ikke si jeg gleder meg til å installere den. Ledningsnettet var litt større enn jeg trodde det skulle være.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...