Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Styresnekka er nå installert og bilen ble som ny! Ingen dødgang what-so-ever.

I dag går bilen offisielt til vinterlagring så da blir det nok ikke mange oppdateringer her før til våren.

Er det ikke da oppdateringene skal begynne å strømme på?! :)

Når er det bedre å skru enn når bilen ikke skal brukes..

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kommer jo helt ann på hvor bilen skal vinterlagres og om det er rom til å arbeide der, samt utstyr til å fikse på bilen og om det er isolert (varmt) eller uisolert (kaldt)

Jeg for min del holder meg til sommern, da vi ikke har isolert garage og at jeg bor langt oppi nord.. :S

Skrevet
Jeg har nye bremser jeg og, men alikevell har jeg vibrasjoner. Derfor kan det bare være forstillinga. Har pratet med Rune Kampenes om det, og han tips meg om ei foring som går fra bærearmen og på skrått framover.

Nei det er jo bedre med bredere dekk bak. 235 går, men blir asfalten litt glatt slipper den.

Det kan være skit mellom skiva og den saken man skrur fast skiva i.

Det var det på subaruen til mora mi da vi bytta og da ble det faktisk nokså merkbare vibrasjoner!

Tok av bremseskiva igjen og rensa godt imellom så var vibrasjonen bortevekk. :wink:

Det kan jo være forsøket verdt.

Skrevet
Styresnekka er nå installert og bilen ble som ny! Ingen dødgang what-so-ever.

I dag går bilen offisielt til vinterlagring så da blir det nok ikke mange oppdateringer her før til våren.

Er det ikke da oppdateringene skal begynne å strømme på?! :)

Når er det bedre å skru enn når bilen ikke skal brukes..

Det er så sant så sant Gunnar, men det har mye med tilgjengeligheten til bilen i vinter å gjøre. Jeg har mulighet til å kjøre den hjem så jeg kan skru litt, men har fått gjort det meste med den nå.

Det eneste tekniske som gjenstår på bilen er bytte av diff. oppheng og installering av cruisecontroll. Etter det er den forsåvidt klar for hellakkering, men der sier lommeboka stopp foreløpig ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Var ute å prøvekjørte bilen i dag på tørre veier, og jeg må si jeg savner den :( Med 205/70-14 piggfritt spinner den som juling på tørr asfalt, og i forhold til volvoen kan man vell si at den går som en rakett ;)

Ellers er ristinga delvis borte, men nå fordeler det seg i rattet plutselig. Må nok ta en forstillingskontroll på den til våren.

Skrevet

Nei har ikke det enda. Mangler braketten som holder enheten som styrer gasspsjeldet og denne var det visst ikke mulig å få tak i lenger..

Må sjekke det opp litt mer siden jeg har en mistanke om at det er samme braketten på E30 og E28.

Skrevet
Nei har ikke det enda. Mangler braketten som holder enheten som styrer gasspsjeldet og denne var det visst ikke mulig å få tak i lenger..

Må sjekke det opp litt mer siden jeg har en mistanke om at det er samme braketten på E30 og E28.

Siden du er så godt i gang, du skulle ikke lagd en DIY på ettermontering av cruisecontrol? Tror at iallefall jeg hadde hatt god bruk for det :lol:

Skrevet

Det kan jeg gjøre veit du! Skal sjekke om det er samme systemet på E30 og E28 så kan jeg mekke sammen noe. Men jeg kan ikke love når det kommer..

Skrevet
Har kansje delen du leiter etter lien.. vist du kan vere litt meir spesifikk

Det hadde vært helt supert! Har sendt mail til Tyskland og delen er utgått der, så hvis ikke du har må jeg finne på noe selv. Det er holderen til selve cruisesontroll enheten som sitter i motorrommet.'

Det er del nr. 7 på dette bildet:

14.png

Skrevet

Jeg klarte jo selvfølgelig ikke holde meg unna bilen, så i dag ble cruise controllen montert opp :) Etter mye studering av skjemaer fant jeg endelig ut hvordan det skulle være, så når våren kom får jeg bare håpe den virker :)

Eneste jeg mangler er braketten for servoen, men denne ankommer i jula fra Koed.

Skrevet

Bra det går fremover til tross for at den er satt bort for vintern :P

Når har du planer om å begynne å pusse på den?

Du snakket noe i at lakken ikke matcha 100% på dører og karosseri tidligere og at du vurderte å lakkere den, derfor jeg spør, er jo nyskjerrig jeg vettu :wink:

Er vel lakk som er min greie egentlig. (mest)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...