Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Treverk har absolutt ingenting i en bil å gjøre. Bedre selv om det ble lakket sort matt.. (Min mening, ikke bli sint :))

Jeg må si meg enig med deg, men først er jeg avhengig å få tak i nye seter i skinn, samt dørsider, noe som ikke er altfor lett for disse bilene vokser ikke akkurat på trær. Interiøret blir liksom prioritert i andre rekke, men det er en del av prosjektet :)

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg må si meg enig med deg, men først er jeg avhengig å få tak i nye seter i skinn, samt dørsider, noe som ikke er altfor lett for disse bilene vokser ikke akkurat på trær. Interiøret blir liksom prioritert i andre rekke, men det er en del av prosjektet :)

Ta kontakt med BMW E23 Club Deutchland Kansje finner du et pent interiør her. Alternativet til å kjøpe brukt, blir jo da å trekke om ditt nåværende interiør. Blir litt custom. og dyrt men men. Lykke til ;)

Skrevet
Hva er det som er så veldig feil med å senke den? Kan jo bare legge den litt nedpå, hadde gjort seg.

Fordi da er den ikke original lenger, enkelt og greit! Denne er snart veteran så da syntes jeg den ikke blir verdt så mye lenger hvis man skal begynne å senke den. I tillegg til dette er bilen lav oppunder oriignalt så hvis jeg senker den får jeg en bakkeklaring på maks 6-7 cm oppunder bunnpanna.

Ta kontakt med BMW E23 Club Deutchland Kansje finner du et pent interiør her. Alternativet til å kjøpe brukt, blir jo da å trekke om ditt nåværende interiør. Blir litt custom. og dyrt men men. Lykke til Wink

Takk for linken. Er vanskelig å finne bra internettsider til disse bilene som det er ;)

Skrevet

OPPDATERINGS TRÅD

Er ikke mye jeg har gjort men jeg tenkte jeg skulle legge ut noen bilder alikevell. Fikk fjernet M-emblemet i dag så nå håper jeg dere som kritiserte meg for det er fornøyd :D Jeg må si at den ble mye cleanere uten :)

Samtidig har jeg fjernet en rekke "Falken" og "Rustbehandlet" merker, noe det var hele 7 merker tilsammen av (lurer på hva bestefar har tenkt da han satte på disse).

Har også fått satt inn cd-spiller noe som ikke gikk problemfritt. Jeg hadde ikke vanlig ISO kontakt, så jeg måtte måle meg fram til hva som skulle hvor. I tillegg klarte jeg og kortslutte en ledning, noe som førte til bange tanker om at kjørecomputer, interiørlys og cd-spiller hadde gått i dundass, men det var da heldigvis bare sikringen som gikk :)

Alt i alt fire produktive timer!

DSCN1167.JPG

DSCN1168.JPG

Skrevet

senke kan du ikkje gjer.. men røske ut originalradioen er godtatt?? desse bilene er vel heller ikkje særlig sjeldne. tre stykker bare på ett par kvm her. i tillegg til vi har slakta to! til fordel for e28 med manuellkasse! :lol:

sannheta er vel den att de fleste e23'r har så alvorlige rust/elektronikkskader att de rett å slett ikkje er verdt å restaurere..

Skrevet
senke kan du ikkje gjer.. men røske ut originalradioen er godtatt?? desse bilene er vel heller ikkje særlig sjeldne. tre stykker bare på ett par kvm her. i tillegg til vi har slakta to! til fordel for e28 med manuellkasse! :lol:

sannheta er vel den att de fleste e23'r har så alvorlige rust/elektronikkskader att de rett å slett ikkje er verdt å restaurere..

Så du mener alvorlig at å hive ut original radioen er et like stort inngrep som å slippe bilen mot bakken og samtidig også ødelegge nivåreguleringen på bilen?

Og jo bilene er rimelig sjeldne. Hvis du søker på www.mobile.de finner du tre stk. til salgs, og de har oversikten over de fleste landene i europa. Samtidig står det nå bare to til salgs i Norge, og den ene er i hvertfall ikke original, men bygd om. At det har vært noen rundt ulsteinsvik, det veit jeg, men det kan også være tilfeldig?

Grunnen til at jeg tar vare på denne bilen er nettopp fordi at alt virker og det er null rust på bilen, derfor vil jeg påstå at bilen er et prakteksemplar i forhold til mye annet "søppel" som ligger ute på markedet!

Skrevet

Hvis du vil ha den enda cleanere, så fjerner du 745i emblemet også!

Bare å stå på videre, så blir den bare bedre og bedre skal du se! :)

Er ikke mange igjen av de på veien!

Selv vet jeg av kanskje 5-6 E23`er inklusive min egen i tromsø og bare 1 eller 2 av de er på veien! De fleste er avskiltet og stt bort grunnet rust, eller at de har vært kjørt i stykker av ungdommer...

Skrevet

Er bra det er noen andre på forumet her med litt erfaring fra disse bilene. Jeg lærer jo etterhvert men foreløpig er jeg en del av prosess for å mestre det tekniske på bilen..

PS! Skal muligens bytte termostat på bilen i tillegg for den blir litt varmere enn hva den skal, selv om det ikke er noe problem.

Skrevet

Bilen er så sendt på verksted for å utbedre dempere, skiver, bremseklosser +++. Skulle egentlig gjøre det selv, men han som gjør det, gjør det billig så da var det greit siden jeg vil ha den på veien så fort så mulig :)

I tillegg har jeg kjøpt meg 17" alpina som er på vei med 235/45-17 dekk. Gleder meg til å sette dem på!

Skrevet

E23 delebil med manuell kasse? Er i utgangspunktet ikke interessert i det enda for det er en del andre ting jeg skulle gjort først..

Jeg kan bruke M30 kassene som er bolt-on men er også avhengig av at de tåler en del effekt.

Skrevet
E23 delebil med manuell kasse? Er i utgangspunktet ikke interessert i det enda for det er en del andre ting jeg skulle gjort først..

Har det ja, er bare å si fra det om det skulle være aktuelt! Ikke lange veien for å hente den så :)

Skrevet

Har i dag hentet meg fire stk. splitter nye 17" alpina (replica) felger med Continental 225/45-17 som jeg tror blir meget bra på bilen.

Bilder kommer i morgen da jeg får den igjen fra verkstedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...