///MoePower Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Er du litt kreativ, så stikker du innom biltema eller noe og kjøper slikt filt for å trekke basskasser med i tilnærmet lik farge som dralle sitt gulvteppe, da får du vegger, torpedo og tunnel og slikt sort (burde ikke være så vanskelig å trekke opp.. Bare plukke delene fra hverandre, og bruke kontaktlim som du får på sprayboks for å feste med samt at du bretter rundt kantene på de mattene som er der.)
ViBe^ Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Holder på med samme nervepirrende sjekken som deg Lien, og jeg håper jeg er like heldig som deg når jeg fjerner gulvteppet! Meget strøken og fin comfort tralle du har der, som også har krutt! Skikkelig sleeper
Lien Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Er du litt kreativ, så stikker du innom biltema eller noe og kjøper slikt filt for å trekke basskasser med i tilnærmet lik farge som dralle sitt gulvteppe, da får du vegger, torpedo og tunnel og slikt sort (burde ikke være så vanskelig å trekke opp.. Bare plukke delene fra hverandre, og bruke kontaktlim som du får på sprayboks for å feste med samt at du bretter rundt kantene på de mattene som er der.) Tror ikke det blir aktuelt å begynne å lage teppe deler selv i filt. Det kommer til å bli VELDIG lite gjennomført.. Måtte i såfall fått tak i stoff fra BMW i Tyskland for så å skjære til selv.. Er firma i USA som kan skaffe teppe sett men det koster $150 i frakt i tillegg til $300-400 for teppet og det blir for mye. Tror jeg må vente litt jeg.. Får restaurere skinn setene når de kommer, sveise kanalene på bilen og deretter bestemme meg for hva jeg gjør med teppet
Lien Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Holder på med samme nervepirrende sjekken som deg Lien, og jeg håper jeg er like heldig som deg når jeg fjerner gulvteppet! Var rimelig nervøs da jeg dro opp dempermattene for å si det sånn! Meget strøken og fin comfort tralle du har der, som også har krutt! Skikkelig sleeper Takk for det
///MoePower Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Holder på med samme nervepirrende sjekken som deg Lien, og jeg håper jeg er like heldig som deg når jeg fjerner gulvteppet! Var rimelig nervøs da jeg dro opp dempermattene for å si det sånn! Hva skjulte seg under der da? Hadde ute setene i min 745 i sommer for å kikke, og for min del var det null og niks omentrent Håper det ser like bra ut hos deg.
Gunnar Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Hva skjulte seg under der da?Hadde ute setene i min 745 i sommer for å kikke, og for min del var det null og niks omentrent Håper det ser like bra ut hos deg. Les forrige side. Der er det bilder av det og det står også at det ikke var noen antydning til rust.
Lien Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Skrevet Januar 23, 2007 Da har setene kommet inn i huset og må si at jeg er meget fornøyd! Helt strøkne seter uten antydninger til riper eller skrammer. I tillegg er de fortsatt myke Bilen er nå sendt til rustsveising så jeg håper jeg får igjen den rimelig fort etter at jeg kommer hjem fra alpene.. Kanalene kostet den nette sum av 550,- pr. stk så blakk har jeg ikke blitt Med litt farge og polish blir de som nye!
Dralle Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 grats! Det der blir nok bra med litt stell ja. Skal du ha det gråe teppet jeg har eller?
Bimmerlars Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Artig prosjekt men er det setene på bildene du mener? Synes de så sletne ut jeg.. ?
Lien Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Skrevet Januar 24, 2007 grats! Det der blir nok bra med litt stell ja. Skal du ha det gråe teppet jeg har eller? Ja jeg vil gjerne ha det men da må du finne igjen alle de små delene først, ellers kjøper jeg fra USA. Artig prosjekt Very Happymen er det setene på bildene du mener? Synes de så sletne ut jeg.. Confused ? Slitne? Hallo? De er jo tilnærmet strøkne! Når jeg har fått renset de og farget de opp igjen er de som nye. Er ikke antydninger til skrammer eller rifter i dem. De lysene stripene er bare kommet fram pga. manglende vedlikehold.. Kommer til å poste en DIY her etterhvert med vedlikehold av gamle seter..
Bimmerlars Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Var alle "sprekkene" jeg sikta til. Slikt man ser i godt brukte skinnseter. Er det lyset som gjør at den ene framstolen ser falma ut i høyre hjørnet?
Lien Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Skrevet Januar 25, 2007 Var alle "sprekkene" jeg sikta til. Slikt man ser i godt brukte skinnseter. Er det lyset som gjør at den ene framstolen ser falma ut i høyre hjørnet? Sprekkene er enkle og få bort og den falminga som du sikter til fjernes på akkurat samme måte. Grunnen til at den er slik er at de har sittet i en E23 med høyreratt og har derfor blitt slitt på den siden, fordi det er sjåførsiden..
///MoePower Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Artig prosjekt men er det setene på bildene du mener? Synes de så sletne ut jeg.. ? Tydeligvis en som ikke vet at gamle skinnseter blir bra med behandling om det ikke er rift eller huller noen steder Tror bare du skal vente på bilder av ferdig behandling, så skal du se at det blir bra.
Bimmerlars Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Artig prosjekt men er det setene på bildene du mener? Synes de så sletne ut jeg.. ? Tydeligvis en som ikke vet at gamle skinnseter blir bra med behandling om det ikke er rift eller huller noen steder Tror bare du skal vente på bilder av ferdig behandling, så skal du se at det blir bra. Mr. ekspert på tur, hehe Grunnen til at jeg stusset var fordi trådstarter sa setene var strøkene, ikke at de kan bli det. Blir nok kjempe fine etter behandlingen han gir de, men de er ikke strøkne NÅ
Gunnar Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 De er vel så strøkne man kan vente at 20 år gamle seter er. Det viktigste med skinninteriør er at det ikke er hull i det. Alt kan farges opp igjen, og endres farge på om man vil det... Desverre er det mange eldre skinninteriør som har slitehull f.eks. under lårene og på sidestøttene, spesielt der ræva til eieren har subba hver gang han har gått inn og ut av bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå